راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات امکان پرداخت خودکار قبوض از طریق تلفن‌بانک را فراهم کرد

راه پرداخت؛ امکان پرداخت خودکار قبوض از طریق تلفن‌بانک شرکت خدمات انفورماتیک فراهم شد. شرکت خدمات انفورماتیک با اعلام فراهم آوردن امکان ثبت‌نام برای پرداخت خودکار قبوض گفته افزایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سامانه تلفنبانک و سهولت دسترسی در تمامی نقاط کشور، ثبت بیش از ۱۸ میلیون تراکنش را در شهریور ماه سال جاری در پی داشته است؛ این درحالی است که در زمان مشابه سال قبل ۱۵.۵ میلیون تراکنش در این سامانه انجام شده بود. به گزارش راه پرداخت و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک مهندس افسری رئیس گروه بانکداری تلفنی این شرکت گفته ضریب بالای امنیتی این سامانه به همراه دیگر گزینه‌هایی چون سهولت دسترسی و امکان بهره‌برداری از آن در سراسر کشور تمایل مردم را در به کارگیری تلفنبانک برای انجام اموری از قبیل: اعلام مانده حساب، سه گردش آخر، استعلام چک، ارسال صورتحساب از طریق نمابر، انتقال حساب به حساب یک مشتری و پرداخت قبوض، اعلام مفقودی کارت، پرداخت اقساط تسهیلات، ثبت نام برای پرداخت خودکار قبوض، استعلام مانده کارت شتابی و اعلام لیست کارت‌های یک مشتری را با رشد چشمگیری مواجه کرده است. افزون بر این دارندگان حساب‌های ارزی نیز می‌توانند بر اساس نوع حساب ارزی از خدمات تلفنبانک از بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمات بهره‌مند شوند. مهندس افسری در خصوص ثبت‌نام برای برخورداری از امکان پرداخت خودکار قبوض از طریق تلفنبانک گفت برای بهره‌مندی از چنین امکانی حتی نیاز به مراجعه به بانک نیست و کافی است فرد برای ثبت نام از طریق تلفنبانک اقدام کند. به این ترتیب هر ماه به صورت خودکار از حسابی که خود اجازه آن را صادر نموده قبوض وی پرداخت خواهد شد.

روابط عمومی خدمات اعلام کرده است که توسعه ظرفیت‌های این سامانه همواره از برنامه‌های شرکت خدمات انفورماتیک بوده است؛ به همین منظور مطالعات اولیه جهت استفاده مشترک از یک OTP (دستگاه رمزیاب الکترونیکی) توسط مشتری در ۳ سامانه تلفنبانک، همراه بانک و بانکداری اینترنتی (سبا) انجام شده است که با نهایی شدن آن امکان انتقال کارت به کارت شتابی و انتقال از حساب مشتری به حساب دیگران نیز در تلفنبانک محقق خواهد شد.

هم‌چنین با توجه به اینکه مشتریان بانک‌ها پیش از این برای هر یک از امور یاد شده به ناچار باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردند، ورود خدماتی از این نوع، تغییرات گسترده‌ای را در نحوه انجام فعالیت‌ها به وجود آورده و به تبع آن کاهش تعداد مراجعات مردم به بانک‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان و کاهش ترافیک را به ارمغان آورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.