راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اوراق بهادار سپرده‌گذاری در تامین مالی جمعی معاف از مالیات شد

سود حاصل از سرمایه‌گذاری در تامین مالی جمعی مطابق با بند4 ماده4 قانون بازار اوراق بهادار از پرداخت مالیات معاف شد. تامین سرمایه جمعی امروزه یکی از موثرترین منابع تامین مالی است که می‌تواند مورد استفاده کسب‌وکارهای متوسط و کوچک قرار گیرد.

به گزارش راه پرداخت، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای از امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درخواست کرد که گواهی مشارکت در تامین مالی جمعی از پرداخت مالیات معاف شود که این امر با صدور یک بخشنامه عملیاتی شد. با این اقدام سود حاصل از سرمایه‌گذاری از طرح‌های تامین مالی جمعی معاف از مالیات می‌شود و این موضوع جذابیت

براساس بند ۲۴ ماده یک اوراق بهادار، گواهی مشارکت شامل ابزارهای نوین مالیاتی شده است و از آنجا که طبق ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، ابزارهای مالی معاف از مالیات هستند، پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی نیز معاف از مالیات نقل‌وانتقال و همچنین معاف از مالیات ارزش افزوده محسوب می‌شوند.

محمود علیزاده به عنوان معاون حقوقی و فنی مالیاتی به دنبال این خواسته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با ابلاغ یک بخشنامه دستور داد تا اوراق بهادار گواهی مشارکت در فهرست مشمولان معافیت مالیاتی قرار بگیرند.

گواهی مشارکت به عنوان یک ابزار نوین مالی و کارآمد با همکاری شورای عالی بورس، سازمان بورس، فرابورس، وزارت ارتباطات و اطلاعات و وزارت صمت راه‌اندازی شد تا از طریق این ابزار امکان تأمین مالی جمعی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.