راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دهمین گزارش بینوست منتشر شد / پیش‌بینی تقلای بیت‌کوین بین 25 تا 40 هزار دلار

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به اشراف بر فناوری‌های زیرساختی و راهنما قرار دادن تحلیل روند بازار ارزهای دیجیتال نیاز دارد. برای پاسخ به این نیاز از بهمن‌ماه سال گذشته، مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد کرده و با شبیه‌سازی محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را تخمین می‌زند. دهمین گزارش بینوست در مورد پیش‌بینی شرایط بیت‌کوین به‌تازگی منتشر شده که در اینجا به بخش‌هایی از آن می‌پردازیم.


تداوم احتمالی کاهش قیمت بیت‌کوین


بینوست بر اساس نمودار هفتگی بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کند که با توجه به درگیری قیمت با خط حمایت بلندمدت هفتگی و شکل گرفتن کندل هفتگی زیر این خط، درصورتی‌که پایین‌تر از این خط بسته شود، در نمودار هفتگی و بلندمدت، روند صعودی از دست رفته و به‌احتمال‌قوی، قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا کند.

نمودار هفتگی ارزش بیت‌کوین بر اساس دلار

در فاصله انتشار این گزارش و گزارش پیشین، با توجه به اتفاقات مثبتی مثل پذیرش بیت‌کوین توسط السالوادور قیمت این ارز دیجیتال از کف 30 هزار دلاری به سمت محدوده مقاومتی 40 تا 42 هزار دلار صعود کرد، اما موفق به شکست آن نشد. در مقابل با انتشار خبر ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین و کاهش نرخ هش­ریت، شاهد تداوم سیر نزولی قیمت تا اعداد پایین‌تر از 30 هزار دلار بودیم.

نمودار روزانه قیمت بیت‌کوین بر اساس دلار

نکته مهم در مورد بیت‌کوین، شکست خط روند صعودی هفتگی با یک کندل قوی بود که در نمودار روزانه نیز قابل‌مشاهده است.


تغییر دامیننس بیت‌کوین


بینوست پیش‌بینی می‌کند درصورتی‌که دامیننس در برخورد به مقاومت سقف کانال نزولی، به سمت پایین حرکت کرده و روند نزولی خود را ادامه دهد، به رشد آلت‌کوین‌ها و تداوم رنج زدن قیمت بیت‌کوین بیانجامد.

نمودار دامیننس بیت‌کوین

در مقابل، بینوست برآورد می‌کند که در صورت شکست رو به بالای کانال نزولی، ممکن است هم‌زمانی اوج‌گیری دامیننس با ریزش قیمت بیت‌کوین تا اهداف 25 و 20 هزار دلار رخ دهد.


سناریوهای محتمل


بینوست دو سناریو را برای رفتار قیمت بیت‌کوین و بازار پیش‌بینی می‌کند:

در سناریوی نخست، با توجه به شکست خط روند صعودی هفتگی، احتمال پول‌بک به آن خط روند و پس‌ازآن ادامه ریزش قیمت تا 25 هزار دلار ممکن است. با توجه به ترس حاکم در بازار، افزایش شاخص قدرت دلار و وجود اخبار منفی، امکان کاهش قیمت تا حدود 20 هزار دلار نیز غیرممکن نخواهد بود.

در سناریوی دوم نیز همچنان احتمال رنج زدن قیمت بیت‌کوین در بازه‌ی 30 تا 40 هزار دلار وجود دارد که البته محدوده 35 تا 36 هزار دلار می‌تواند همچون یک مانع برای رنج قیمت به سمت 40 هزار دلار عمل کند.

بینوست تأکید می‌کند که تا هنگامی‌که بیت‌کوین­ محدوده 40 تا 44 هزار دلار را باقدرت پشت سر نگذارد، همچنان روند رنج قیمت و بازگشت به محدوده 30 تا 32 هزار دلار، حتی پس از یک روند صعودی کوتاه‌مدت، محتمل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.