راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاکید سخنگوی صنعت برق بر تعطیلی مراکز استخراج رمزارز تا پایان شهریور / بازگشت ماینینگ در گرو عادی شدن مصرف برق

سخنگوی صنعت برق، بازگشت مزارع استخراج رمزارز به چرخه فعالیت را وابسته به عادی شدن شرایط مصرف برق در کشور اعلام کرد و گفت: «مراکز مجاز استخراج رمزارز در صورت عادی شدن شرایط می‌توانند بدون محدودیت از شبکه برق سراسری خدمات دریافت کنند.»

افزایش دمای هوا و در پی آن افزایش فشار بر نیروگاه‌های برق، شرایطی را ایجاد کرده تا صنعت ماینینگ به دلیل پیک مصرف برق دوباره مشمول تعطیلات تابستانی شود. در شرایطی که دولت فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز‌ارز را ممنوع اعلام کرده بود، سخنگوی صنعت برق هم صبح روز چهارشنبه دوم تیرماه بر این تعطیلی تابستانی تأکید کرد. از همین رو مراکز مجاز استخراج رمزارز که از ۱۵ خرداد تا تعطیل شده بودند تا پایان شهریور ۱۴۰۰ همچنان تعطیل خواهند بود.

مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به اینکه مراکز مجاز استخراج رمزارز معادل ۳۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، به خارج شدن این مراکز تا پایان شهریور برای پایداری شبکه برق کشور اشاره کرد و گفت: «با خروج این مراکز از مدار مصرف برق، تا ۲۰۰ مگاوات برق که به‌صورت فعال در مراکز استخراج رمزارز مصرف می‌شد؛ به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.»

سخنگوی صنعت برق همچنین بازگشت مزارع استخراج رمزارز به چرخه فعالیت را وابسته به عادی شدن شرایط مصرف برق در کشور اعلام کرد و گفت: «مراکز مجاز استخراج رمزارز در صورت عادی شدن شرایط می‌توانند بدون محدودیت از شبکه برق سراسری خدمات دریافت کنند.»

خبر تعطیلی مراکز مجاز استخراج رمزارز در شرایطی برای چندمین بار منتشر می‌شود که همچنان نگرانی اصلی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز هستند. مشکل اساسی درباره مراکز غیر مجاز نداشتن اطلاعات از تعداد آنها و همچنین میزان مصرف برق توسط این مزارع غیرقانونی است. حال باید منتظر بود تا پایان شهریور اثر تعطیلی مزارع مجاز رمزارز را بر مدیریت صنعت برق کشور دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.