راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز خدمات ارتباطی بین‌الملل شهید فخری‌زاده با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد / یک گام به جلو برای رفع انحصار ارائه زیرساخت اینترنت

بر اساس طرح کلان معماری شبکه ملی اطلاعات، مرکز خدمات ارتباطی بین‌الملل شهید فخری‌زاده که در پردیس ارتباطی منطقه ویژه اقتصادی پیام انجام شده با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت برای رسیدن به اهداف مصوب سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و سیاست‌های وزارت ارتباطات درباره رشد کسب‌وکارهای دیجیتال کشور و حضور فعال آن‌ها در بازار‌های منطقه‌ای و بین‌الملل و همچنین تکالیف شرکت در تسهیل شکل‌گیری قطب‌های مراکز داده، طرح ایجاد فاز اول مرکز خدمات ارتباطی بین‌الملل را به پایان رساند.

ایجاد بازار رقابتی برای تولید و ارائه ترافیک و محتوای اینترنتی داخلی و بین‌الملل، ارائه سرویس هم‌مکانی در سطح کشور،کاهش هزینه‌های لینک‌های بین‌الملل و توسعه لینک‌های ارتباطی با سایر کشورها، از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح IXP زیرساخت موسوم به مرکز شهید فخری‌زاده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گفت: «امروز آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار استان البرز به اینترنت متصل شد. البرز سومین استانی است که اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن به شبکه ملی اطلاعات تکمیل می‌شود. همراه اول مسئولیت این کار را بر عهده گرفته بود و ایرانسل هم بخشی از این کار را انجام داد.»

او با اشاره به انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت در خرید و فروش اینترنت، بیان کرد: «این انحصار باید آزادسازی شود و مرکز IXP شهید فخری‌زاده خرید و فروش اینترنت را بین شرکت‌های داخلی و بین‌المللی تسهیل می‌کند و گام مهمی برای رفع انحصار زیرساخت است.»

شایان ذکر است، مرکز خدمات ارتباطی بین‌الملل شهید فخری‌زاده می‌تواند بستر مناسبی برای ارائه سرویس‌های متنوع و همچنین حضور اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.