راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درخواست بانک مرکزی از قالیباف / بررسی قانون مربوط به بانک مرکزی از طریق لایحه دولت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد

بانک مرکزی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه بانک مرکزی تهیه و تدوین متن لایحه‌ای منطبق با ضوابط و معیارهای پذیرفته‌شده جهانی را در دستور خودکار دارد، خواستار قرار گرفتن قانون مربوط به این بانک در دستور کار مجلس شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک تصمیم هیات عامل بانک در مورد «طرح اهداف، ساختار و مسئولیت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» را در مکاتبه‌ای با ریاست مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد:

در متن این نامه گفته شده: ضمن تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای تدوین طرح بانک مرکزی که باهدف تأمین استقلال حداکثری و افزایش اقتدار و اختیارات نظارتی این بانک، پاسخگویی و شفافیت آن صورت گرفته است، تأکید می‌شود؛ این متن قانونی پیچیدگی‌ها، حساسیت‌ها و تأثیراتی بر اقتصاد کلان کشور خواهد داشت. همچنین نکات و ملاحظات تخصصی و کارشناسی این بانک در جلسات مربوط به تدوین و بررسی «طرح بانک مرکزی» در مجلس مورد اقبال قرار نگرفته و در متن طرح نیز اعمال نشده است.

در پایان‌نامه بانک مرکزی آمده است: مبتنی بر موارد گفته‌شده و با توجه به اینکه تهیه و تدوین متن لایحه‌ای منطبق بر ضوابط و معیارهای پذیرفته‌شده جهانی با بهره‌گیری از موارد مطرح‌شده در نسخه پیشنهادی مجلس شورای اسلامی در دستور کار بانک مرکزی است. درخواست می‌شود بررسی قانون مربوط به بانک مرکزی از طریق لایحه دولت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

این در حالی است که در جلسه 26 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، با درخواست عده‌ای از نمایندگان به‌منظور بررسی اولویت‌دار طرح اداره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت شده بود و محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود: «امروز هیچ اولویتی مهم‌تر از اصلاح نظام بانک مرکزی نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.