راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه اندازی کیف پول مجهز به NFC برای آیفون

به تازگی تکنولوژی کیف پول اعتباری با نام Moneto در انگلستان راه اندازی شده است که به کاربران آیفون امکان انجام تراکنش‌های مالی مبتنی بر NFC از طریق تکنولوژی microSD را می‌دهد. این پروژه توسط DeviceFidelty و با همکاری شرکت‌های Kalixa و MasterCard انجام گرفته است.

انگلستان اولین کشور در اروپاست که Moneto در آن راه اندازی شده است. به گفته مدیران این پروژه، در چند ماه آینده سایر کشورهای اروپایی هم به این تکنولوژی مجهز می‌شوند. کیف پول محصول DeviceFidelty در حال حاضر در امریکا در دسترس است. با این وجود، کیف پول Moneto تنها برای آیفون ۴ و ۴S قابل استفاده است و علی رغم خبرهای سایت شرکت سازنده مبنی بر اینکه نسخه سازگار با آیفون ۵ به زودی خواهد آمد؛ هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار آن اعلام نشده است.

نسخه سازگار با آندروید این کیف پول نیز به زودی منتشر خواهد شد، اما احتمال آنکه از این نسخه هم به مانند سایر نسخه‌ها استقبال شود بسیار کم است، چرا که تلفن‌های هوشمند آندروید (بر خلاف آیفون‌های شرکت اپل) از پیش قابلیت ارائه خدمات مبتنی بر NFC را دارند. خدمات مربوط به پیش پرداخت در این کیف پول توسط Kalixa که ارائه دهنده خدمات پرداخت است، ارائه شده است. کاربران می‌توانند در تمامی فروشگاه‌هایی که خدمات پرداخت MasterCard را پشتیبانی می‌کند از این کیف پول استفاده کنند. همچنین، کاربران می‌توانند از خدمات Moneto برای تراکنش‌های P2P هم استفاده کنند. پرداخت‌های زیر ۲۰ یورو از حساب از پیش پرداخت شده کاربر برداشته می‌شود و برای پرداخت‌های بالای ۲۰ یورو، کاربر نیاز به استفاده از کارت تراشه و پین برای تصدیق تراکنش دارد.

منبع: فن‌تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.