راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جهرمی: رفع فیلتر توییتر در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق نیست

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات اعلام کرد: «6 وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر توییتر را دادند اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مسئله را در دستور کار قرار نداده است.»

به گزارش مهر، جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به این سؤال که باوجود درخواست برخی کاندیداها برای رفع فیلتر توییتر، ممکن است تا قبل از انتخابات این پلتفرم رفع فیلتر شود؟ اظهار کرد: «به نظر می‌رسد این اتفاق خوبی است که با شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم، تبلیغات انتخاباتی هم مانند آموزش، تجارت و … وارد فضای مجازی شده و برخی نامزدها هم از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند.»

او  اضافه کرد: «ما سه، چهار سال بدوبیراه شنیدیم که چرا از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید، چرا در فضای مجازی حضور دارید اما همان‌هایی که انتقاد می‌کردند، امروز از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. شما این کار خوب را نقد نکنید و از آن تعریف کنید. فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای صحبت کردن مسئولین با مردم است.»

آذری جهرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس برای رفع فیلتر توییتر به شما نامه داده‌اند و آیا امکان دارد با توجه به حضور رئیسی در توییتر، این پلتفرم رفع فیلتر شود؟ گفت: «شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی‌مدت شبکه‌های اجتماعی بدهد. در یک بحرانی ممکن است حکم به قطع آن‌ها بدهند. مطابق قانون، حکم قطعی فیلترینگ، را نه شورای عالی فضای مجازی و نه شورای عالی امنیت ملی می‌تواند بدهد.»

وزیر ارتباطات در پایان در پاسخ به سؤالی درخصوص شکایت از او در مورد شبکه‌های اجتماعی گفت: «پرونده شکایت از من، مکانیزم دیگری دارد و بازپرس ما را صدا کرده است و من حدود سه چهار ساعت بازجویی شده‌ام. امروز نیز در حال ارسال و دریافت لایحه‌های دفاعیه هستیم.»

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.