راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماشین‌حساب ارز دیجیتال، بهترین ابزار برای محاسبه دارایی در صرافی‌ها

یادگار آقای ساتوشی ناکاموتو و نتایج آن، پروژه‌های جذابی را روی بلاکچین متولد کرد. ارز دیجیتال حالا یکی از حوزه‌های هیجان‌انگیز برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است. با افزایش محبوبیت و اعتبار این بازار از سوی سرمایه‌گذاران مطرح و مؤسسات مالی مهم، گروه‌های کوچک و بزرگ مردم به‌دنبال این هستند که دارایی خود را وارد این بازار جدید کنند. شاید در اولین قدم عددهایی که ارزش رمزارزها را نشان می‌دهند برای افراد گیج‌کننده باشد یا حتی این قیمت‌ها آن‌ها را از خرید دلسرد کند. اینجاست که ابزاری کاربردی به نام ماشین‌حساب ارز دیجیتال به کمک خریداران می‌آید تا بتوانند خیلی راحت محاسبات خود را انجام دهند و برای سرمایه‌شان تصمیم بگیرند.


کاربرد ماشین‌حساب ارز دیجیتال


یکی از ویژگی‌های مهم رمزارزها، خرد شدن واحد شمارش آن‌هاست. برای مثال قیمت بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار رسید و این عدد برای سرمایه گذاران تازه‌کار که سرمایه اندکی دارند بسیار بزرگ است؛ اما بیت‌کوین واحد شمارش کوچک‌تری به نام ساتوشی دارد که همین واحد نیز قابلیت کوچک‌تر شدن دارد! پس افراد با هر سرمایه اولیه‌ می‌توانند وارد این بازار شوند. هر بیت‌کوین می‌تواند به ۱۰۰ میلیون واحد تقسیم شود، هرکدام از این واحدها ساتوشی نام دارد و مساوی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌کوین است.

به‌این‌ترتیب:

۱ بیت کوین = ۱۰۰۰ mBTC (میلی‌بیت‌کوین)

۱ بیت کوین = ۱۰, ۰۰۰, ۰۰۰ uBTC (میکرو بیت کوین)

۱ بیت کوین = ۱۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰ ساتوشی (۱۰۰ میلیون ساتوشی)

۱ میلی‌ بیت کوین = ۱۰۰, ۰۰۰ ساتوشی (۱۰۰ هزار ساتوشی)

۱ میکرو بیت کوین = ۱۰۰ ساتوشی

مبدل ارزهای دیجیتال فینیکس کمک می‌کند تا افراد در لحظه محاسبه کنند که با سرمایه چه میزان بیت‌کوین، اتریوم، استلار و دیگر ارزها را می‌توان خریداری کرد. همچنین اگر قصد دارند رمزارز خود را با ارز دیگری معامله کنند، بازهم می‌توان از این ابزار کمک گرفت. برای مثال اگر کاربر می‌خواهد با بخشی از بیت‌کوین‌های موجود در کیف پول اتریوم بخرد، با ماشین‌حساب می‌تواند به این نتیجه برسد که به‌ازای اتریوم چقدر بیت‌کوین لازم است و برعکس. این ابزار برای کسانی که می‌خواهند همیشه نسبت به شرایط بازار آگاه باشند و هوشمندانه حرکت کنند، بسیار کاربردی است.


ارز دیجیتال چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟


مبنای قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال میزان اعتبار آن بین مردم، تسلط بر بازار و محبوبیت آن است. برای مثال بیت‌کوین با سپری کردن مسیری طولانی میان مردم و بازار پذیرفته شد و در حال حاضر برندها و افراد مهم از آن حمایت می‌کنند. همچنین تسلط این ارز دیجیتال بر بازار بیش از ۵۰ درصد است. در واقع باید گفت مبنای قیمت ارزها، مردم هستند. آن‌ها با اعتماد به یک ارز و پذیرش آن، ارزش بخشی می‌کنند و همچنین در معاملاتی که روی بلاکچین و صرافی‌های رمزارزها انجام می‌شود، این دو طرف معامله هستند که روی عدد خریدوفروش ارز دیجیتال توافق می‌کنند.


چرا ارز دیجیتال ارزشمند است؟


برای رسیدن به پاسخ این سوال که چرا ارز دیجیتال ارزشمند است باید به چند نکته دقت کرد:

  • ارزهای دیجیتال دارای ارزش هستند زیرا می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای  حفظ ارزش و واحدی مبادله‌ای مورد استفاده قرار گیرند.
  • ارزهای موفق ویژگی‌هایی همچون تعداد محدود، تقسیم‌پذیری، سودمندی، قابلیت حمل، دوام و امنیت و جلوگیری از جعل دارند.

با این تفاسیر و نظر متخصصین این حوزه در خصوص آینده ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین، ارزشمندی این بازار دلایلی منطقی دارد. 


روش استفاده از ماشین‌حساب ارز دیجیتال فینیکس 


یکی از ارائه‌کنندگان ماشین‌حساب ارز دیجیتال، صرافی فینیکس است. برای استفاده از ماشین‌حساب مبدل قیمت ارز دیجیتال فینیکس باید وارد صفحه ماشین‌حساب شد. پس از آن می‌توان واحد ارزهای مد نظر خود را (پایه تومان یا سایر ارزهای دیجیتال) را از فهرست کشویی انتخاب کرده و مبلغ را وارد کرد.  همچنین افراد می‌توانند ارزش دو رمزارز مختلف همچون بیت‌کوین و تتر یا هر کوین دیگری را در همین صفحه با یکدیگر مقایسه کنند و حتی ارزش آن را نسبت به سایر کوین‌های موجود در بازار فینیکس ببینند.

ماشین‌حساب مبدل فینیکس کمک می‌کند تا با روشی ساده و در یک چشم به‌هم زدن ارزش دارایی خود را سنجید و برای معاملات بعدی برنامه‌ریزی دقیق انجام داد. نکته بسیار مهمی که در زمان استفاده از این ماشین‌حساب‌ها باید در نظر داشت، این است که عدد به دست آمده، خالص و بدون در نظر گرفتن کارمزد صرافی و شبکه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.