راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تفاهم‌نامه همکاری ناوگان تاکسیرانی جزیره کیش با شرکت جیرینگ امضا شد / هوشمند سازی پرداخت در ناوگان تاکسیرانی جزیره کیش

مراسم امضا تفاهم‌نامه هوشمند سازی پرداخت در ناوگان تاکسیرانی جزیره کیش باهدف ایجاد و خلق زیرساخت‌های بومی و هوشمند حمل‌ونقل شهری با شعار تحول دیجیتال بومی، سه‌شنبه ۴ خردادماه با حضور مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت پرداخت اول کیش و همچنین شرکت‌های تاکسیرانی توسن و کرانه و … برگزار شد. این همکاری در مسیر ایجاد زیرساخت‌های پرداخت هوشمند ناوگان تاکسیرانی شهر کیش گامی مهم در راستای شکل‌گیری شهر هوشمند کیش و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتالی منطقه آزاد کیش خواهد گذاشت.

در ابتدای این مراسم، میرنبوی، جانشین شرکت جیرینگ گفت: «شواهد نشان می‌دهد در آینده با توجه به اینکه هنوز گام‌های اجرایی آغاز نشده، در جزیره کیش اتفاقات مثبتی خواهد افتاد و جیرینگ به‌عنوان بازوی عملیاتی بزرگ‌ترین اپراتور کشور و خاورمیانه با نزدیک به ۵۷ میلیون سیم‌کارت دائمی و اعتباری و از طرفی به‌عنوان شرکت تِک‌محمور می‌تواند اقداماتی در کنار سازمان منطقه آزاد کیش (به‌عنوان رگولاتور کیش) و در کنار جامعه تاکسیرانی رقم بزند.»

او در ادامه افزود: «جیرینگ و سازمان منطقه آزاد و سایر ذی‌نفعان در کنار هم می‌توانند حمل‌ونقل و پرداخت خرد شهری جزیره کیش را بهبود ببخشند. گام بلندی برای اتفاقات مثبت در آینده برداشته‌شده است. البته حضور جیرینگ محدود به سرویس و خدمات نامبرده نخواهد بود و تصمیم داریم با سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از کیف پول الکترونیک، حمل‌ونقل و پرداخت خرد شهری و سایر حوزه‌های مرتبط با اپراتوری و پرداخت اپراتوری نقش پیداکرده و با موضوعات جذاب‌تری در جزیره کیش ورود خواهیم کرد.»

امیر سوداگران معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه آزاد کیش گفت: «بخش خصوصی و دو حوزه حمل‌ونقل عمومی و پرداخت الکترونیکی که در جزیره کیش فعال هستند امروز قرار است در قالب تفاهم‌نامه فعالیتشان را شروع کنند و امیدوار هستیم این انتخاب که توسط بخش خصوصی انجام‌شده منجر به تحولی درزمینهٔ شهر هوشمند در کیش باشد. بحث پرداخت الکترونیکی بسیار مهم است و حوزه حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاربردی است که با آن مواجه هستیم. امیدوار هستیم در قالب این تفاهم‌نامه بتوان بستر پرداخت الکترونیکی و پرداخت هوشمند را به سایر بخش‌های دیگر توسعه داد.»

او با اشاره به دغدغه کسب‌وکارهای نوآور و یا استارت‌آپ‌ها در جزیره کیش تصریح کرد: «همچنین امیدوارم در آینده این نیاز لجستیکی که در جزیره کیش برای کسب‌وکارها وجود دارد برطرف شود با توجه به اینکه هر کسب‌وکاری بخواهد برای خودش یک بستر لجستیکی ایجاد کند هزینه‌ زیادی به همراه خود خواهد داشت ولی درصورتی‌که یک ساختار لجستیک در جزیره کیش وجود داشته باشد، با هزینه کمی که به‌تدریج و پیوسته خواهد بود می‌تواند منجر به موفقیت کسب‌وکار شود. امیدوار هستیم به دنبال این پروژه‌ای که امروز تفاهم‌نامه آن منعقد می‌شود و متمرکز بر بحث پرداخت و نیازهای پرداختی که وجود دارد، با رشدی که صورت می‌گیرد بتوان نیازهای دیگر در جزیره کیش را برآورده کرد.»

حسام حبیب‌الله، مدیرعامل شرکت جیرینگ پس از امضای تفاهم‌نامه در ادامه با اشاره به ورود جیرینگ به دهه دوم فعالیت خود گفت: «شرکت جیرینگ در فضای اپراتوری و پرداخت الکترونیکی به پختگی خوبی رسیده است و توانسته تا به امروز اتفاقات خوبی را رقم بزند. شرکت جیرینگ اولین برند کیف پول موبایلی در کشور بود. زمانی که همراه اول در مسیر اوج خود بود شرکت جیرینگ برای ایجاد مفهوم جدید در کشور در خصوص کیف پول و پرداخت موبایلی شکل گرفت و اتفاقات خوبی را رقم زد. در طول این سال‌ها بالغ‌بر ۳۷ میلیون کاربر همراه اول از خدمات کیف پول جیرینگ استفاده کردند. در حال حاضر هم بر بستر ارتباط USSD و اپلیکیشن جیرینگ امکاناتی فراهم‌شده است تا همه از خدمات و کیف پول جیرینگ استفاده کنند.»

او در ادامه تأکید کرد: «موفقیت پروژه کیف پول در همه دنیا ازجمله کشورمان وابسته به فراگیری و پذیرندگان جامعه است، به این معنی که برای پرداخت کرایه تاکسی یا حتی خرید‌های روزانه از کیف پول استفاده کنیم. راهکار کیف پول حتی با توجه به شرایط حاضر مانع از انتقال ویروس خواهد شد که با تفاهم‌نامه امروز گام اول خود را برای فعالیت در حوزه پرداخت با کیف پول الکترونیکی برداشتیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.