راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیسی در نشست فعالان اقتصادی: قانون بهبود فضای کسب‌وکار را اجرایی خواهیم کرد / نبود مدیریت قوی حلقه مفقوده حوزه اقتصادی است

نشست فعالان اقتصادی با آیت‌الله ابراهیم رئیسی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اتاق بازرگانی امروز پنجم خردادماه برگزار شد.

به گزارش راه پرداخت، در این نشست برخی فعالان اقتصادی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد صحبت کردند. در ادامه رئیسی توضیح داد: «دیدگاه‌های شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی مؤثر خواهد بود، چراکه شما میدان‌دار فعالیت‌های اقتصادی هستید. برای حل مسائل اقتصادی باید به چند محور از جمله شناخت مساله، راه‌حل‌ها و راهکارها، تعیین اولویت‌ها و در میدان عمل بودن توجه کرد. ما ایران قوی می‌خواهیم و برای ایران قوی زمینه موجود است؛ ما ذخایر مادی، معنوی، نیروی انسانی کارآمد و دلسوز داریم.»

او با بیان اینکه حلقه مفقوده این مساله نبود مدیریت قوی و کارآمد است، توضیح داد: «این مدیریت می‌تواند ذخایر و امکانات را به قوت و قدرتی در حوزه اقتصاد تبدیل کند. ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد. اقتضای اقتصاد قوی باید مدیریت کارآمد باشد. تیم اقتصادی دولت باید قوی و هماهنگ باشد. برای انجام این کار لازم است کارشناسی قوی داشته باشیم و از تصمیمات لحظه‌ای که اقتصاد کشور را دچار اخلال می‌کند، دوری کنیم. ثبات در تصمیمات اقتصادی موضوع مهمی است که در دولت باید شکل بگیرد.»

به گفته رئیسی تولیدکنندگان و کارآفرینان مهم‌ترین افراد در اقتصاد کشور هستند. امر تولید مساله همه دستگاه‌هاست. دراین راستا نباید بسیاری از کارخانه‌ها دچار وقفه شوند و رسیدگی لازم صورت گیرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد که اشکال ما در واگذاری‌ها اشکال مصداقی است و اصل خصوصی‌سازی باید ادامه یابد و نظارت وظیفه دولت است. صدور برخی از مجوزها که کار خصوصی‌سازی را کند می‌کند باید حل شود. در این راستا رگولاتوری از مسائل مهم و اولیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او در ادامه به ارتباط نظام بازار و تصمیم‌گیری با نظام تولید، دانشگاه‌ها و فرهنگ اشاره کرد و گفت: «این روابط بین همه حوزه‌ها باید قوی باشد. همچنین ارتباط اقتصاد با دیپلماسی هم مهم است. ما ۱۵ کشور همسایه داریم. و با عموم کشورها می‌توانیم در حوزه صادرات ارتباط داشته باشیم. اینجاست که نظام دیپلماسی ما با بازار ارتباط برقرار می‌کند.»

رئیسی در این نشست اشاره کرد که ما قانون بهبود فضای کسب‌وکار را داریم که در مجلس تصویب شد. آیا قانون اجرا شده است؟ ان‌شاءالله این قانون را اجرایی می‌کنیم. کشور ما کشور انتخابات است و اگر بر پاشنه قانون‌مداری نچرخد، دچار آسیب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.