راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا بیت‌کوین مهم است؟ / و (تقریباً) همه آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند

بِورلی گودمن،‌ مدیر تحریریه گروه سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی مجله بارونز / دنیای ارزهای رمزپایه به نقطه اوج خود رسیده است. این ارزها دیگر شوخی نیستند و شرکت‌های بزرگ، مشاوران ارشد مالی و اقتصاددانان جهانی آنها را جدی می‌گیرند. حالا وقت آن است که برویم سراغ آنها و ببینیم چه می‌گویند. از زمانی که مجله بارونز در 100 سال پیش راه‌اندازی شد، چیزهای زیادی تغییر کرده است. ما در طول دهه‌ها، نوآوری‌های تحول‌آفرین زیادی را به وجود آورده‌ایم؛ برای مثال، توانایی جدید و شوکه‌کننده تجارت سهام از طریق تلفن و معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص «غیرآمریکایی».

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، به‌دفعات می‌بینیم که آنچه مسخره یا حتی خطرناک به نظر می‌رسید، می‌تواند به‌سرعت در همه جا فراگیر شود. از نظر تاریخی، تمسخر فناوری‌های تحول‌آفرین به هیچ‌وجه جواب نداده است و تکامل رمزارزها، به‌ویژه بیت‌کوین و فناوری بلاکچین که بر اساس آن ساخته شده‌اند، شاید بی‌نظیرترین نیروی تحول‌آفرین فعلی باشند. همه ما باید توجه کنیم. آیا دارایی دو تریلیون دلاری می‌تواند نشانه سوداگری افراطی باشد؟ بدون شک. اما نادیده‌گرفتن آن راهبرد خوبی نیست.

سرمایه‌گذاران یک منحنی بزرگ یادگیری دارند. بیت‌کوین یک فناوری، یک واحد پول، یک سپر تورمی، یک دارایی غیرهمبسته، یک تهدید زیست‌محیطی و منادی یک اکوسیستم رمزنگاری جدید است که احتمالاً بسیار بیشتر از آنچه امروز تصور می‌کنیم، تغییر خواهد کرد.

خب، از کجا شروع کنیم؟ درست از همین جا؛ یعنی بخش «راهنمای ثروت» مجله بارونز؛ بخش ویژه‌ای که توسط تیم مدیریت ثروت و دارایی تولید شده است. «دارن فوندا»، در بخش «داستان عکس روی جلد»، چشم‌انداز جهانی پیرامون تأثیر ارزهای رمزنگاری‌شده بر ژئوپلیتیک، اقتصاد جهانی، بازارها و موارد دیگر را بررسی کرده است. «آوی سالزمن»، نگاهی انداخته به روش‌های متعددی که شرکت‌های آمریکایی بیت‌کوین را پذیرفته‌اند؛ اینکه چرا شرکت‌ها بیت‌کوین می‌خرند، چگونه از آن استفاده می‌کنند و برای سرمایه‌گذاران به چه معناست.

«نیکلاس یازینسکی» به ابعاد شخصی‌تری پرداخته است؛ او در این‌باره نوشته که چرا همه سرمایه‌گذاران باید در مورد طرز کار رمزنگاری در اوراق بهادار خود فکر کنند. با وجود این، مشاوران با گنجاندن رمزنگاری نه‌تنها در اوراق بهادار خود؛ بلکه در رویه‌های خود نیز با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. «استیو گرمهاوزن» در اواخر ژانویه با چندین مشاور ارشد در مورد موضوعات و مسائلی که با آنها مواجه شده‌اند، آنچه آموخته‌اند و اینکه چرا به نظرشان واجد اهمیت است، صحبت کرده است. دو ماه بعد از مصاحبه و بعد از افزایش ۲۰ هزار دلاری بیت کوین، او دوباره سراغ آنها رفته است.

اگر بیشتر می‌خواهید بدانید به وب‌سایت «Marketwatch.com» مراجعه کنید و به نشستی که در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده برگزار شده، سری بزنید. این نشست تا 14 آوریل ادامه داشت و سخنرانان بزرگی مانند «تیم دراپر» سرمایه‌‌گذار خطرپذیر و سناتور «سینتیا لومیس» در آن صحبت کرده‌اند. همچنین می‌توانید بازپخش رویدادهای روزهای پیشین را مشاهده کنید که شامل گفت‌وگو با رهبران دنیای مدیریت دارایی، فناوری و نظارتی است؛ از جمله «تام جسوپ» از شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی و «هستر پیرس» از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا.

این بخش «راهنمای ثروت» حاصل تلاش‌های گروه مدیریت ثروت و دارایی است که مأموریت آن نه‌تنها به‌روز نگه‌داشتن سرمایه‌گذاران و به‌ویژه مشاوران؛ بلکه ترسیم روندهای آینده برای آنهاست (مجله بارونز فقط رمزنگاری را کشف نکرد. ما از سال 2013 شروع به پوشش بیت‌کوین کردیم و روی جلد مجله را در جولای 2017 به آن اختصاص دادیم). هدف ما این است که اطلاعات لازم را برای درک درست از بازارها، ردیابی روندهای نوظهور اقتصادی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان فراهم کنیم. به همین دلیل در یکصدمین سالگردمان، تجربه جدید آنلاین خود را برای مشاوران مالی آغاز می‌کنیم.

بخش «مشاور بارون» تمام مطالب مهم در Barrons.com را دربر خواهد گرفت. به‌علاوه، ابزارهای جدید، رویدادها، شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها و محتواهای بیشتر، همه برای کمک به مشاوران مالی جهت مدیریت بهتر عملکرد و رشد تجارت خود ایجاد شده‌اند. این نسخه رایگان است؛ بنابراین لطفاً آن را بررسی کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید! می‌توانید نظرات خود را از طریق editors@barrons.com برای گروه ما ارسال کنید یا مستقیماً با خود من در تماس باشید.

من مشتاقانه منتظر صحبت با شما هستم؛ تا آن زمان خوب باشید و شاید کمی بیت‌کوین بخرید. شوخی بود.

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۵
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.