راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا سرعت بالای تغییرات در پرداخت‌های موبایلی دردسرساز است؟

mobile-payment-security-way2pay-92-05-01

درست زمانی که احساس می‌کنید پرداخت با موبایل در حال کسب اعتبار است، مشاور تحلیلی-امنیتی ریسک کیل، در ارزیابی خود از از این نوع پرداخت‌ها، مطالب نگران‌کننده‌ای را عنوان می‌کند. بیل ترومن، مدیرعامل این موسسه می‌گوید: برنامه‌ریزی برای ارائه راه‌حل برای مشکلات مشخص، حتی به تعداد زیاد، آسان می‌باشد. این در حالی است که طبیعت وسیع و در حال رشد پرداخت‌های موبایل، ریسک و خطرات بیشماری را بوجود آورده که کار را برای اجرای بهترین راه‌حل‌ها را نیز در این زمینه دشوار می‌کند.

این موسسه اعلام کرده که فرصت‌هایی که پرداخت با موبایل بوجود می‌آورد، می‌تواند عامل بروز مشکلات جدید در بخش‌های دیگر شود. نحوه ارتباطات و اطلاعات مشتریان از خطرات این گونه شیوه‌های پرداخت مالی اعتباری می‌تواند به علت سرعت بسیار زیاد تغییر در این بازار، دارای مشکلاتی شود. علاوه بر این، ریسک کیل معتقد است که سرعت رشد و ترقی این شیوه‌های جدید می‌تواند عاملی تهدید کننده برای سایر شیوه‌ها و ابزارهای حال حاضر باشد.

ترومن می‌گوید: سازمان‌ها و دولت‌های کنونی در تکامل برای مقابله با خطرات این بازار که به سرعت در حال رشد است، تقریبا ناتوان هستند. وی معتقد است که راه حل ایده آل برای سهامداران بخش پیشرو این است که با ایجاد استانداردها از طریق نهادهای مناسب، هماهنگی دولت و کسب و کارهای مختلف را در سطح جهانی ایجاد کند.

منبع: فن‌تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.