راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور: اتباع می‌توانند در چارچوب ضوابط کارت‌بانکی دریافت کنند

مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، اعلام کرد: «کلیه اتباع غیر ایرانی دارای کارت اقامت و روادید معتبر می‌توانند از خدمات بانکی بر اساس مصوبات ابلاغ‌شده بهره‌مند شوند.»

به گزارش ایسنا، محمودی در تشریح روند ارائه خدمات بانکی و سایر خدمات به اتباع به‌ویژه اتباع افغانستانی در کشور گفت: «بر اساس آخرین مصوبه بانک مرکزی و شورای عالی مبارزه با پولشویی کلیه اتباع دارای کارت اقامت و روادید معتبر می‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.».

او تصریح کرد: «بانک‌ها مشکلات پیش‌آمده برای اتباع را پس از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی برطرف کردند، بنابراین آن‌ها می‌توانند با شرایط و سقف مشخص کارت‌بانکی و جابه‌جایی پول داشته باشند. همچنین برای ورود به اینترنت نیز به مشکلی برخورد نخواهند کرد.»

اواخر سال گذشته دریافت کد شهاب برای انجام تمام خدمات بانکی در راستای جلوگیری از پولشویی و خروج دستگاه‌های پوز به خارج از کشور برای خالی کردن حساب‌ها  راستای توسط افراد حقیقی اجباری شد. دریافت کد شهاب توسط ایرانی‌های که کد ملی دارند، به‌راحتی صورت گرفت اما این موضوع مشکلاتی را برای اتباع بیگانه به وجود آورد.

بانک مرکزی نیز برای حل موقتی مشکل دستورالعملی صادر و در آن بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای صدور کارت‌های بانکی موظف کرد. بر اساس این مصوبه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند به اتباع خارجی غیرمقیم یا اشخاص حقیقی خارجی دارای مدرک آمایش، دفترچه اقامت یا دفترچه پناهندگی بالای ۱۸ سال سن، کارت‌بانکی با سقف خرید روزانه ۱۵ میلیون تومان در روز اعطا کنند. صدور کارت پرداخت ریالی برای اشخاص حقیقی خارجی کمتر از (۱۸) سال تمام ممنوع است و هر فرد حقیقی نیز تنها یک کارت‌بانکی می‌تواند داشته باشد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.