راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم يكپارچه MPG ايران كيش در اینوتکس 2021 معرفی شد

آرش فروزان مدیر محصول پات لایف و نیما رشادی مدیر فنی موبایلی شرکت ایران کیش در نشست رسانه‌ای نمایشگاه اینوتکس، اولين پلتفرم يكپارچه MPG ايران كيش را معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی ایران کیش، مدیر محصول پات لایف درخصوص اولين پلتفرم پرداخت MPG تصریح کرد: «در طول یک دهه اخیر، با تحول در صنایع مختلف و تولد نرم‌افزارهای موبایلی، صنعت پرداخت ضمن توسعه خدمات پرداخت IPG، باید به سمت توسعه MPG  حرکت می‌کرد. MPG را اولین پلتفرم معرفی می‌کنیم، زیرا هر آنچه یک کسب‌وکار از حوزه فین‌تک اعم از فین‌تک‌های مرتبط با رگ‌تک، پی‌تک و لند‌تک لازم دارد را در برمیگرد و به اخذ سرویس از تامین‌کننده و یا ارائه‌دهنده‌های فین‌تکی متعدد نیاز ندارد.»

نیما رشادی نیز دراین‌باره گفت: «پلتفرم‌های مشابه با رویکرد استاتیک خود، کم‌تر به نیاز مشتریان توجه می‌کنند؛ حوزه پرداخت تاکنون به این اندازه منعطف نبوده. اما MPG انعطاف را متناسب با درخواست مشتری برای او ایجاد می‌کند.»

به گفته او، مسیر توسعه از ابتدا شناسایی نیازمندی‌ها، تحقیق و توسعه در فین‌تک‌های دیگر و سپس تولید محصول متناسب با نیازمندی‌های کسب‌وکارها بوده است.

 فروزان با اشاره به جامعه نفوذ MPG بیان کرد: «این پلتفرم قابلیت جامع پذیری، در تمام صنایعی که نیازمند پی‌تک و فین‌تک‌های مرتبط با پی‌تک هستند، کاربرد دارد. مانند مارکت پلیس‌های صنایع مختلف، سرویس‌های حمل‌ونقل، بیمه، بورس، اپراتورها، سازمان‌های شهری و شهروندی.»

 او همچنین درخصوص ضریب نفوذ این بازار گفت: «حوزه موبایلی در ایران در مقابل با حوزه  اینترنتی به دلیل تحریم‌ها همیشه یک مقدار کم‌رنگ‌تر بوده است. ما امروز بر آنیم که این سرویس بتواند سهم بازار خوبی را از اقیانوس قرمز صنعت پرداخت اخذ کند.»

 مدیر محصول پات لایف با اشاره به یکپارچگی این محصول کاملاً بومی عنوان کرد: «منظور از یکپارچگی این است که در این پلتفرم عملاً هر سرویسی که کسب‌وکارها لازم داشته باشند موجود است. تعریف و همسان‌سازی کیف پول روی این سرویس، رگ‌تک، تسهیم، تخفیف، ریفاند و ریورس، تایید نهایی خرید در تراکنش، بر MPG قابل دسترس خواهد بود.»

رشادی نیز در همین خصوص اظهار کرد: «من یکپارچگی را از زاویه دید فنی می‌بینم. اپلیکیشن‌های معروف، زمانی که به مرحله پرداخت می‌رسند کاربر را از محیط موبایلی به یک محیط اینترنتی منتقل می‌کنند که منجر به مشکلات زیادی می‌شود. اما MPG خودش را در ساختار اپلیکیشن یکپارچه می‌کند. این موضوع علاوه بر حل مشکلات مذکور باعث تغییر نکردن تجربه کاربر نیز می‌شود.»

آرش فروزان در پاسخ به پرسش تفاوت‌های این محصول با سایر رقبا بیان کرد: «دو دیدگاه وجود دارد: کسب‌وکاری و فناوری، رقبا MPG را در قالب یک راهکار  پرداخت عرضه می‌کنند اما MPG ایران کیش یک بوم با فین‌تک است. همانطور که گفتم این یک محصول نیست، یک پلتفرم با چندین سرویس است.»

نیما رشادی در پاسخ به سؤال مذکور اظهار کرد: «تفاوتی که MPG ایران کیش ازنظر فنی دارد، بحث مهم سفارشی بودن و درواقع سفارشی‌سازی است. دوم اینکه ما زیر نظر شاپرک هستیم و باید ازنظر امنیتی سرویس‌ها را کاملاً مطمئن و امن توسعه دهیم که این امر به‌طورجدی پیگیری و محقق شد. همچنین ویژگی بااهمیت دیگر، تایید کردن تراکنش است؛ در این پلتفرم این قابلیت وجود دارد که مشتری تایید کند، پول تسویه بشود یا خیر.»

فروزان با بیان اینکه، پلتفرم یکپارچه پرداخت موبایلی تحولی ساخت‌گرا را در صنعت رقم خواهد زد، به این نشست پایان داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.