راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیانیه کوین‌نیک درخصوص خبر مسدودسازی درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز / خللی بر سرمایه کاربران نزد کوین‌نیک وارد نخواهد شد

به دنبال نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به بانک مرکزی درباره خریدوفروش رمزارزها در کشور، اخباری مبنی بر مسدود شدن درگاه‌های پرداخت بانکی سایت‌های فعال در این حوزه به گوش رسید. در همین راستا کوین‌نیک بیانیه‌ای منتشر و در آن تاکید کرده که سرمایه کاربران نزد این شرکت محفوظ است و فقط شاید برای مدتی برای پرداخت‌های ریالی راه‌های جایگزینی معرفی شود.

کوین‌نیک در این بیانیه اشاره کرده که تا این لحظه هیچ مرجع قانونگذاری در کشور به این حوزه‌ ورود نکرده و هنوز هیچ مصوبه‌ قانونی در خصوص نظام‌مندشدن این بازار ابلاغ نشده است. در نامه‌ اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به بانک مرکزی، سیستم بانکی کشور از ورود به این بازار منع شده که البته خبر جدیدی نیست و سال‌هاست که در این خصوص هشدارهایی از طرف نهادهای مختلف به بانک مرکزی ارائه شده است، اما با توجه به درخواست اخیر مجلس درباره مسدودسازی درگاه‌های پرداخت آنلاین بانکی، تا زمان شفاف‌سازی و تصویب یک‌سری قوانین نظام‌مند و در نهایت ارائه مجوز قانونی از طرف بانک مرکزی به سایت‌های فعال در این حوزه، احتمالا شاهد حذف درگاه‌های پرداخت از سایت‌های مذکور باشیم.

کوین‌نیک در این بیانیه با توضیح اینکه ساماندهی و قانون‌مندکردن این حوزه یک دستاورد محسوب می‌شود، نوشته است:‌ «این اتفاق نشان می‌دهد که تلاش‌هایمان پس از سال‌ها پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با نهادهای قانونگذار در کشور بالاخره به ثمر نشسته و قانون‌گذاران برای نظام‌مندکردن این حوزه وارد عمل شده‌اند. این امر نوید یک آینده‌ روشن می‌دهد.»

کوین‌نیک این اطمینان را به کاربران خود داده که نه تنها سایت کوین‌نیک، بلکه دیگر سایت‌های معتبر ارزدیجیتال نیز مسدود نخواهد شد. حتی درصورت بسته شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی، هیچگونه خللی بر سرمایه کاربران نزد کوین‌نیک وارد نخواهد شود؛ چه به‌صورت ریالی و چه به‌صورت رمزارزی. دارایی و رمزارزهای کاربران در کیف پول‌های شما نگهداری می‌شوند و فقط شاید برای مدتی برای پرداخت‌های ریالی راه‌های جایگزینی معرفی شود.

کوین‌نیک در این بیانیه تاکید کرده که بلاکچین و رمزارزها یک فناوری نوین غیرمتمرکز هستند و هیچ سازمان، نهاد و ارگانی نمی‌تواند کاربران را از حضور در این بازار منع کند. این شرکت به کاربران توصیه کرده که به شایعات موجود در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی که از هر فضایی برای خبرسازی و دیده‌شدن سوءاستفاده می‌کنند، توجه نکنند.

کوین‌نیک بر این نکته اشاره کرده که کاربران سایت می‌توانند با پشتیبانی اختصاصی خود در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در خصوص مشکلات و امور مربوط با سرویس‌های سایت در ارتباط باشند.

منبع کوین‌نیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.