راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسینی: ارائه خدمات الکترونیکی موجب درآمدزایی بانک خواهد شد

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در نظارت ستادی از استان فارس ارائه خدمات الکترونیکی را موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی بانک دانست. سید مهدی حسینی، معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در این بازدید صنعت IT را یکی از بزرگ‌ترین منابع کسب درآمد در جهان عنوان کرد و گفت: در مقطع کنونی نباید برای جذب مشتریان به دنبال افزایش شعب باشیم چرا که با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و فرهنگ‌سازی آن با همین تعداد شعب نیز می‌توان دامنه فعالیت‌ها را گسترش داد.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بانکداری الکترونیکی در مجموعه مهر، اظهار داشت: با توسعه بانکداری الکترونیکی، دیگر تنها راه درآمد بانک مهر اقتصاد پرداخت تسهیلات نخواهد بود بلکه ارائه خدمات الکترونیکی خود موجب درآمدزایی بانک خواهد شد ضمن اینکه هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش می‌دهد.

وی به شیوه‌های بانکداری الکترونیکی اشاره کرد و گفت: امروزه کاربران بیشتر فعالیت‌های بانکی خود را از طریق اینترنت و موبایل انجام می‌دهند که طبق تحقیقات انجام شده بیش از 30 درصد مردم استفاده از موبایل را برای انجام عملیات بانکی خود ترجیح می‌دهند از اینرو در تلاشیم تا با گسترش خدمات مورد نیاز سپرده گذاران در راستای خواسته‌های مشتریان حرکت کنیم.

در ادامه این نشست، مختار هنرمند مدیر کل شعب استان فارس با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه بانکداری، گفت: چنانچه بخواهیم در بازار رقابتی بنگاه‌های اقتصادی حضوری موثر داشته باشیم باید در زمینه بانکداری الکترونیک به روز باشیم و همه فعالیت‌های خود را حول این محور قرار دهیم.

منبع: مهر اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.