راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موبایل سازمانی ایرانسل چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

محمدحسن هاشم‌خانلو/ حتی پیش از دوران کرونا، بخشی از فعالیت‌های شرکت‌ها نیازمند تماس با کارکنانی بود که در مأموریت بودند، به خاطر گفتگو باهمکارانشان پشت میزشان قرار نداشتند یا به علت اتمام ساعات اداری از شرکت خارج‌شده‌ بودند. در شرایط کرونایی که به علت پروتکل‌های بهداشتی، بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های شرکت‌ها به‌صورت دورکاری انجام می‌شود، این‌گونه تماس‌ها، هرچه بیشتر رایج شده‌ و نیازمند مکالمه با شماره تلفن همراه شخصی کارکنان هستند. سرویس موبایل سازمانی ، امکاناتی را فراهم می‌کند تا کارکنان کسب‌وکارها بتوانند، با حفظ حریم شخصی و بدون دغدغه هزینه‌، از امکانات تلفن داخلی با تلفن همراه خودشان استفاده کنند. ایرانسل ازجمله اپراتورهایی است که این سرویس با امکاناتی قابل‌توجه ارائه می‌دهد.


سرویس MVPN چیست؟


سرویس موبایل سازمانی یا Mobile VPN راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال‌شده و با استفاده از آن، کسب‌وکارها می‌توانند تمامی امکانات تلفن‌های داخلی و بیشتر از آن را بر روی تلفن همراه کارکنان قرار دهند. شرکت‌ها با پرداخت مبلغ آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، از امکاناتی مانند مکالمه و پیامک نامحدود رایگان بین پرسنل خود بهره‌مند می‌شوند.


مزایا برای کارکنان


همان‌طور که اشاره شد، تماس‌های داخلی پرسنل رایگان است. آن‌ها در شرایط دورکاری می‌توانند سؤالاتشان را از همکارانشان بپرسند، در پروژه‌ها، هماهنگ شوند و باهمکاران خود مکالمه‌های نامحدود داشته باشند. کارکنان با شماره‌گیری یک کد کوتاه ۳ یا ۴ رقمی (مانند شماره داخلی) که به‌صورت سریالی و پشت سر هم اختصاص داده‌شده است، باهم ارتباط برقرار می‌کنند. تماس با این شماره‌های خاص باعث می‌شود، پرسنل تماس‌های کاری را تشخیص داده و زودتر پاسخ بدهند.

برای تماس‌های خارجی، شرکت‌ها می‌توانند با توجه به نیازهایشان، بسته تهیه‌کرده و هرماه شارژ کنند. این سرویس، مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که نیازمند بازاریابی و مکالمه‌های فراوان و طولانی با مشتریان هستند، دغدغه هزینه‌های تماس را برطرف خواهد کرد.

در این سرویس علاوه بر امکان دسترسی تلفن‌های همراه به شبکه‌های پرتال داخلی، شرکت‌ها می‌توانند بسته‌های اینترنتی را برای انجام فعالیت‌های دورکاری کارکنان تهیه کنند.

این سرویس برای کارکنانی که نگران حریم خصوصی خودشان هستند و با نگرانی نسبت به مزاحمت‌های احتمالی، نمی‌خواهند شماره‌های خصوص خود را در اختیار همکاران یا مشتریان قرار دهند، شرایط امنی ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند با شماره‌های اختصاصی سازمانی با دیگران مکالمه کنند و در صورت هرگونه مزاحمت، سازمان را به‌راحتی در جریان قرار دهند.


مزایا برای شرکت‌ها


با توجه به‌رایگان بودن مکالمات داخلی، شرکت‌ها نگران این نخواهند بود درصورتی‌که نیاز به پرسش یا هماهنگی وجود داشته باشد، کارکنان به خاطر هزینه‌، باهم تماس نگیرند یا مدت‌زمان مکالمه‌ها را کاهش دهند. با این سرویس آن‌ها می‌توانند جلسات طولانی را با تلفن برگزار کنند، پروژه‌های سازمان را با هماهنگی همکاران پیش ببرند و نیروهای تازه‌وارد را از راه دور آموزش بدهند.

در کسب‌وکارهایی که مشتریان به‌صورت طولانی و مستمر با برخی از کارکنان مکالمه می‌کند، قطع همکاری پرسنل می‌تواند به اتمام تعامل برخی از مشتریان با شرکت منجر شود. با این سرویس، مشتریان که از ابتدا با شماره‌های سازمانی که مالکیت آن در اختیار شرکت است در تماس بوده‌اند، پس از تغییر افراد نیز همچنان ارتباط خود با شرکت را حفظ کنند.

شرکت‌ها می‌توانند سرویس موبایل سازمانی را به شبکه تلفن داخلی (سانترال) خود وصل کنند و امکان تماس گرفتن بین آن‌ها را با کد داخلی فراهم کنند. مدیران با این سیم‌کارت‌ها می‌توانند به‌صورت مستمر و کامل با کارکنان در ارتباط باشند.

در صورت استفاده از اشتراک ماهیانه، آبونمان برای تماس‌های نامحدود درون‌سازمانی برای هرماه به‌صورت ثابت دریافت خواهد. سازمان‌ها همچنین می‌توانند به‌جای این نوع اشتراک، از خدمات تخفیف مکالمات درون‌گروهی بهره‌مند شوند.

سرویس‌های ایرانسل قابل شخصی‌سازی است و کسب‌وکارهای مختلف با توجه به نیازشان، می‌توانند بسته‌های متنوع را، با اختصاص دادن محدوده رایگان تماس و پیامک خارجی و استفاده از اینترنت، برای پرسنلشان فراهم کنند. این سرویس دارای امکانات دیگری مانند مکالمه‌های چندنفره است.

با توجه به رواج تلفن‌های همراه دو سیم‌کارته، لزومی برای تهیه تلفن همراه برای تمامی کارکنان وجود ندارد و در صورت تمایل آن‌ها، شرکت‌ها می‌توانند شماره‌های موبایل شخصی پرسنل را به این سرویس اضافه کنند.

ایرانسل، سیم‌کارت‌های سازمانی خود را در سه نوع دائمی، اعتباری و دیتا به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد.


ایرانسل من سازمانی


مدیریت جامع سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل با استفاده از نسخه تحت وب و اپلیکیشن موبایلی ایرانسل من، امکان‌پذیر است.

مدیران پروفایل و مدیران حساب شرکت‌ها می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. شرکت‌ها برای معرفی مدیر پروفایلشان، باید درخواست خود را به آدرس ایمیل EBS@mtnirancell.ir (پشتیبانی مشترکان سازمانی ایرانسل) ارسال کنند.

با استفاده از ایرانسل من سازمانی، شرکت‌ها می‌توانند میزان مصرف سیم‌کارت‌ها، جزئیات صورت‌حساب‌ها، پرداخت، خرید بسته افزایشی و دریافت صورت‌حساب خرید را مدیریت کنند. همچنین این برنامه از امکانات جانبی دیگری ازجمله حساب‌های چندکاربره، سرویس APN و پرداخت پیشرفته صورتحساب برخوردار است.

برخی از امکانات این برنامه عبارت‌اند از:

پرداخت پیشرفته صورتحساب:

  • خرید بسته اینترنتی گروهی
  • تعریف گروه‌های مختلف و تعیین اشخاص در نقش مدیر گروه برای مدیریت پرداخت‌ها
  • امکان اصلاح یا حذف گروه‌های ایجادشده
  • امکان مشاهده شماره‌های اضافه شدن به هر گروه و اضافه کردن شماره جدید

مدیریت APN:

  • مشاهدهAPN های فعال‌شده برای هر سیم‌کارت
  • مشاهده جزئیات APN به تفکیک سیم‌کارت

حساب چندکاربره:

  • مشاهده لیست تمامی سرشاخه‌های موجود در پرونده
  • اعمال تنظیمات مربوط به‌حساب چندکاربره به ازای هر یک از سرشاخه‌ها
  • امکان خرید بسته‌های اشتراکی به ازای هر سرشاخه
  • امکان دریافت صورتحساب خرید بسته‌های اشتراکی
  • مشاهده جزئیات بسته‌های اشتراکی خریداری‌شده
  • تعیین سقف مصرف برای تک‌تک زیرشاخه‌ها و یا تمامی زیرشاخه‌ها
  • به اشتراک‌گذاری حساب ریالی
  • امکان اضافه کردن زیرشاخه
  • دانلود جزئیات زیرشاخه با فرمت CSV

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.