راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استاندار تهران: با سازمان‌های دولتی که دستگاه استخراج رمزارز دارند برخورد می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، ضمن تأکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در استان به تشریح لزوم استفاده دستگاه‌های اداری از ژنراتورها در ساعات پیک و برخورد با دستگاه‌های دولتی که دستگاه استخراج رمز ارز دارند پرداخت.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در دومین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جاری گفت: «چهار دستور کار پر اهمیت ظرف سال‌های گذشته مورد پیگیری بوده که نخستین آن مرتبط با تحقق دولت الکترونیک است. بی‌تردید حفاظت و امنیت شبکه دولت در دو سال گذشته جهش مطلوبی داشته و در حوزه فناوری اطلاعات در همه دستگاه‌ها به‌ویژه استانداری تهران شاهد تحول جدی بوده‌ایم.»

به گفته او، به‌کارگیری سامانه مکاتبات الکترونیک باعث کاهش مراجعات به دستگاه‌ها شده است. برهمین اساس توسعه این سامانه در دستگاه‌های مختلف باید با جدیت بیش‌تری پیگیری شود.

او ضمن بیان اینکه مصرف انرژی مسئله‌ای روز و ملی است، افزود: «متأسفانه میل مصرف در همه بخش‌ها ازجمله مصرف آب ، برق و … در جامه ما نسبت به استانداردهای جهانی رقم بالاتری دارد. به‌طورکلی در فرهنگ مصرفی همه آحاد جامعه این افزایش مصرف را شاهدیم. مثلاً در میزان تولید زباله نیز ما بالاتر از سرانه دنیا قرارگرفته‌ایم.»

استاندار تهران ادامه داد: «در حوزه تحقق الگوی بهینه مصرف در شرایط کنونی باید همکاری میان دستگاه‌ها شکل بگیرد. بنابراین در حوزه آموزش فرهنگ‌سازی و ایجاد مشوق‌ها که عمده آن به وزارت نیرو بازمی‌گردد باید از رسانه‌ها کمک بگیریم. بی‌تردید اگر همراه‌سازی مردم در مسائل اجتماعی وجود نداشته باشد در پیشبرد اهداف موفق نخواهیم بود.»

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مصرف انرژی و لزوم تحقق مصرف بهینه گفت: «ماینرها برای استخراج رمزارزها مصرف برق قابل‌توجهی دارند لذا استفاده از این دستگاه‌ها در دستگاه‌های دولتی تخلف است و باید با مدیران مربوطه برخورد انجام شود. چطور با مدیری که از واکسن استفاده کرده برخورد می‌شود، این موارد نیز به‌عنوان خلاف با برخورد قاطعی مواجه خواهد شد.»

استاندار تهران بیان کرد: «سال ۱۴۰۰ با بارش‌های کم آغاز شد. همچنین شاهد کاهش نسبت به میانگین بودیم. در فروردین‌ماه نیز افزایش دما را داشتیم و از سوی دیگر هرساله واحدهای صنعتی، تجاری و اداری ۲۰۰ هزار مشترک جدید را به شبکه برق اضافه می‌کنند. برهمین اساس لازم است اقدامات لازم برای هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف انجام شود.»

او در پایان جلسه اظهار کرد: «دستگاه اداری باید ۵۰ درصد صرفه‌جویی مصرف نسبت به سال قبل داشته باشند و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرند. این دستگاه‌ها باید در ساعات پیک مصرف برق از ژنراتورها استفاده کنند تا مدیریت پیک مصرف محقق شود. از سوی دیگر مشوق‌های هم برای مصرف در نظر گرفته‌شده ازجمله این‌که برای چاه‌های کشاورزی اگر در ۴ ساعت پیک مصرف از برق استفاده نشود ۲۰ ساعت بعدی برای آن‌ها رایگان محاسبه خواهد شد. همچنین باید کاهش برق معابر و بزرگراه‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.