به گفته مهران محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، به زودی شاهد عدم وجود تراکنشهای بدون هویت در شبکه بانکی خواهیم بود.
به گزارش راه پرداخت، اواسط فروردین ماه مهران محرمیان با اشاره به اینکه در راستای ارتقای شفافیت در تراکنشهای بانکی، از 6 اردیبهشت ماه تراکنش بدون کد و شناسه ملی در پایا برگشت میخورد خطاب به بانکها اعلام کرده بود، برای ثبت کد شهاب و ثبت حسابها در بانک مرکزی اقدام کنند.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، با فرا رسیدن زمان اعلام شده در حساب توییتر خود نوشت: «امروز دو گام مهم برای شفافیت تراکنشهای بانکی برداشته شد:
- تراکنشهای فاقد کد شهاب در پایا برگشت میخورد.
- تراکنشهای ساتنا که حساب آن توسط بانک عامل به بانک مرکزی معرفی و در سامانه سیاح ثبت نشده است، برگشت میخورد.
به زودی شاهد عدم وجود تراکنشهای بدون هویت در شبکه بانکی خواهیم بود.»
شایان ذکر است، یکشنبه 5 بهمن ماه سال گذشته، بنابر بخشنامه بانک مرکزی در راستای اطمینان از هویت تراکنشهای بانکی و جلوگیری از انجام تراکنشهایی که مشخص نیست به کدام شخص حقیقی یا حقوقی مربوطاند، محدودیت پذیرش تراکنشهای بدون کد ملی یا شناسه ملی (تراکنشهای ساتنا) عملیاتی شده بود.