راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محدودیت ساتنا برای حساب‌های بانکی بدون کد شهاب از روز پنجم بهمن

از تاریخ 5 بهمن، محدودیت پذیرش تراکنش‌های بدون کد ملی یا شناسه ملی که پیاده‌سازی آن‌ها پیش‌تر توسط بانک مرکزی ابلاغ شده بود، عملیاتی می‌شود.

به گزارش راه پرداخت، بنابر بخشنامه بانک مرکزی، نظام بانکی در راستای اطمینان از هویت تراکنش‌های بانکی و جلوگیری از انجام تراکنش‌هایی که مشخص نیست به کدام شخص حقیقی یا حقوقی مربوط‌اند، اقدام به پاک‌سازی و اصلاح اطلاعات حساب‌های مشتریان کرده است.

بانک مرکزی برای اشخاص حقیقی کد ملی، و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی (کد شهاب) را در نظر گرفته است؛ البته این اقدام تأثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتیشان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موجود است، نخواهد داشت و فقط حساب‌ها و تراکنش‌هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را متأثر خواهد کرد. همچنین این نهاد تاکنون جهت تحقق این هدف تعاملات زیادی با سازمان ثبت‌احوال، سازمان ثبت شرکت‌ها، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی‌ربط انجام داده است.

باتوجه‌به مهلت طولانی برای اجرای این قانون، بانک مرکزی اعلام کرد:‌ «این زمان تمدید نخواهد شد.» بنابراین بعضی از بانک‌ها، ازجمله بانک ملی اقدام به فراهم کردن امکان استعلام کد شهاب حساب‌های بانک ملی از طریق https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.