راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان پایان یافت

اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی شتاب‌دهنده کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار شد.

اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش‌های کاربردی»، «ارزش‌آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم‌های برتر، در طول سه ماه برگزار شد تا تیم‌های منتخب، طی این دوره از آموزش‌های مرکز نوآوری ایرانسل بهره‌مند شوند.

در اولین دوره پیش‌‌شتاب‌دهی، تیم‌ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسئله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین‌های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه‌ها و کارگاه‌ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دستاوردهای ماه اول دوره پیش‌شتاب‌دهی بوده است. در ماه دوم، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های بوم مدل کسب‌وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده‌سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش‌ها و کارگاه‌های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت‌آپی برای کامل‌تر شدن نگرش تیم‌ها از تمام ابعاد کسب‌وکار به آن‌ها ارائه شد.

با پایان اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه‌های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دورۀ شش‌ماهه شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می‌کنند.

نخستین نو آوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.

دومین نو آوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعۀ «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ«ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینه فناوری‌های برتر، به‌منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند. تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعه زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.