راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به راه‌پرداخت: مجلس نگاه مثبتی نسبت به رمزارزها دارد

قادری معتقد است: توجه به اهمیت رمزارزها کمک می‌کند که بسیاری از مشکلات تأمین ارز را پیش ببریم؛ بنابراین فکر می‌کنم در حال حاضر این امکان وجود دارد که با استفاده از رمزارزها بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

حوزه رمزارز و همه حواشی مرتبط به آن تبدیل به یکی از مسائلی شده که متولی بسیار دارد اما هیچ قانونی مدون و یکپارچه‌ای برای سامان‌دهی آن وجود ندارد. نمایندگان مجلس این بار قصد ورود به این موضوع را دارند و قرار است امروز با ارائه گزارشی در صحن علنی مجلس شفاف‌سازی لازم در این روند انجام شود. بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت نیرو و چندین مدعی دیگر درباره چگونگی برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در این حوزه اظهار‌نظر می‌کنند، اما باید دید آیا ورود مجلس و تلاش برای قانون‌گذاری در این حوزه تغییری در این جریان ایجاد می‌کند یا نه.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور به راه پرداخت گفت: «به‌منظور جهش تأمین ارز طرح بررسی رمزارزها را در گام اول به کمیسیون انرژی ارسال کردم. در این کمیسیون اما خیلی مناسب با موضوع برخورد نشد. از همین رو در ادامه به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد. امیدواریم بعد از طرح مسئله در صحن مجلس بتوان این موضوع را به طور جدی‌تری پیگیری کرد.»

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی جاری در کشور و همچنین حواشی تأمین ارز درباره اهمیت توجه به رمزارزها ادامه داد: «توجه به اهمیت رمزارزها کمک می‌کند که بسیاری از مشکلات تأمین ارز را پیش ببریم؛ بنابراین فکر می‌کنم در حال حاضر این امکان وجود دارد که با استفاده از رمزارزها بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.»

قادری با تأکید بر اینکه این گزارش در صحن مجلس به دلیل راهگشا بودن رأی خواهد آور گفت: «یکی از دلایلی که این گزارش را متمایز کرده، تبادل نظر با فعالان حوزه رمزارز برای تنظیم این گزارش است. مجلس موضع مثبتی نسبت به بهره‌بردن از امکانات رمزارز دارد. از همین رو برای بهره برداری از این امکان همه تلاشمان را خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.