راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چشم‌انداز صنعت لندتک در ایران 1400

نکاتی در مورد چشم انداز صنعت لندتک در ایران سال 1400 با توجه به مزیت‌هایی که سیستم‌های اعطای تسهیلات دیجیتال دارا هستند

تقریباً در هر دهه، نوآوری‌هایی که متناسب با تقاضای مشتری در حوزه تکنولوژی و فناوری ایجاد می‌شود، بخش خدمات مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که کاربران می‌توانند تجربه متفاوتی از حوزه خدمات مالی کسب کنند. در سال 1400، نیز در صنعت خدمات مالی به واسطه ظهور پر رنگ‌تر هوش مصنوعی، بلاکچین و … تغییر و تحولات قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

همچنین از طریق عوامل تکنولوژیکی و اقتصادی شرایطی در حال ایجاد است که چگونگی مدیریت هزینه‌ها، پرداخت هزینه خدمات و کالاها، تأمین مالی خرید اتومبیل یا مسکن یا حتی نحوه‌ی دریافت تسهیلات بسیار متفاوت خواهد شد. در این زمینه می‌توان به صنعت لندتک که در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات تسهیلات و اعتباردهی به متقاضیان بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اشاره کرد. آیا مایلید تا با چشم انداز صنعت لندتک (lend tech) در ایران آشنا شوید؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با با یکی از رهبران این صنعت بیشتر آشنا کنیم.


لندتک صنعت اعتباردهی دیجیتال


لندتک (lend tech)، این صنعت اعتباردهی دیجیتال، توانسته است تغییرات چشمگیری در تحلیل اعتبار و اعتبارسنجی برای دریافت تسهیلات و سیستم‌های وام‌دهی ایجاد کند. سیستم اعتبارسنجی موجود در صنعت لندتک یک گزینه جدید است که صنعت ارائه تسهیلات را بسیار متحول کرده است. عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن این تغییر و تحولات در زمینه خدمات مالی شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تغییر رفتار مشتریان یا همان مصرف‌کننده
  • تغییر و تحولات سریع دنیای فناوری و تکولوژی
  • تحولات موجود در قوانین و مقررات و نحوه انطباق آن‌ها
  • نوآوری‌های موجود در فضاهای ساده عملیاتی
  • اعتبارسنجی‌هایی دقیق و قابل اتکا

ترکیبی از این پنج عامل مهم، باعث شده است تا صنعت اعتباردهی نوین از جمله لندتک ظهور و آینده صنعت ارائه تسهیلات به متقاضیان را دستخوش تغییرات قابل توجهی کند؛ به خصوص در کشور ایران به دلیل شرایط اقتصادی موجود و نیاز افراد جامعه به دریافت تسهیلات برای تأمین برخی از نیازهایشان، لندتک (lend tech) توانسته است بسیار موفق عمل کند و مجموعه قسطا در این زمینه نقش به‌سزائی داشته است.


آینده صنعت لندتک در ایران در سال 1400


افراد قطعاً با مزیت‌های سیستم لندتک آشنا هستند و می‌دانند که با استفاده از این روش نوین امتیازدهی تا چه حد فرآیند دریافت تسهیلات برای متقاضیان از طریق سیستم اعتبارسنجی متفاوتی که دارد، آسان شده است؛ و به همین دلیل است که تاکنون توانسته است در مدت زمان کوتاهی، طرفداران زیادی پیدا کند و توجه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها و مشتریان را به خود جلب کند.

در این بخش از مقاله تصمیم گرفته شده آینده صنعت لندتک در ایران در سال 1400 مورد مطالعه قرار بگیرد. حتماً دانستن این مسئله برای افراد بسیار جذاب خواهد بود.

  • New Method of validation : روش جدید صنعت لندتک برای بررسی و اعتبارسنجی افراد متقاضی، سازوکارهای جدید اعتباری را بنا خواهد نهاد که بسیاری از مشکلات اعتبار سنجی به روش‌های سنتی را مرتفع می‌کند.
  • Using Machine Learning and AI: با استفاده از استراتژی نوین جریان فروش، با پشتیبانی هوش مصنوعی در صنعت لندتک lend tech، ارائه‌دهندگان تسهیلات دیجیتال به راحتی می‌توانند متقاضیان را مورد اعتبارسنجی قرار دهند. به عنوان مثال به دلیل امکانات موجود در دنیای یادگیری ماشینی، توانایی تشخیص تقلب از طریق تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و از طریق پاسخ به سؤالات پرسشنامه‌های مشخص شده و بررسی گزینه‌های موجود، شرکت‌های توسعه‌دهنده که برای افزایش تسهیلات در خواست کرده‌اند مورد اعتبارسنجی قرار خواهند گرفت و با توجه به سطح درآمدشان، از طریق الگوریتم‌های موجود به نیاز آن‌ها پاسخ داده می‌شود. این یکی از مهم‌ترین چشم اندازهای صنعت لندتک در ایران در سال 1400 است.
  • Cloud Computing: با وجود مزیت‌های مربوط به سیستم‌های رایانش ابری، نگرانی‌ها و مشکلات مربوط به زمان دریافت تسهیلات دیجیتال مرتفع خواهد شد.

در ادامه برخی از مزیت‌های رایانش ابری ذکر شده است:

  • ایجاد ارتباطات و اتصالات امن
  • مدیریت مقرون به صرفه و کم هزینه
  • قابلیت کشف و حل مشکلات
  • تسهیل انجام عملیات آنلاین
  • تسهیل فرایند اتوماسیون

در مورد چشم‌انداز صنعت لندتک در ایران در سال 1400 می‌توان به تجربه کاربری بهتر یا user experience نیز اشاره کرد. در صنعت لندتک از NLP برای شناخت مشتریان و تبدیل پرسشنامه‌ها به یک‌سری داده در سیستم لندتک استفاده می‌شود. به علاوه، ارائه‌دهندگان تسهیلات می‌توانند از طریق چت‌بات‌ها با مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات در ارتباط باشند و آن‌ها را از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند سازند.


قسطا، رهبر صنعت لندتک ایران


همانطور که اشاره شد، صنعت لندتک در سال 1400 پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. مجموعه قسطا به عنوان یکی از پیشتازان و رهبران این صنعت در ایران نیز در تلاش است به کمک تکنولوژی‌های جدید همچون گذشته تأثیر بالایی در رشد این صنعت و ارائه خدمات بالاتر برای ایرانیان عزیز داشته باشد. مطمئناً استقبال بسیار زیاد هموطنان و رضایت بالای مشتریان در طی این سال‌ها نوید درخشش این صنعت در سال 1400 خواهد بود.

منبع قسطا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.