راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش چهارم بینوست منتشرشد / تاثیر کاهش شاخص قدرت دلار بر تحریک بازار کریپتو

سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، ذاتاً متفاوت با سرمایه‌گذاری در سایر بازارهای مالی است؛ اما مهم‌ترین اصل مشترک سرمایه‌گذاری در این بازار و سایر بازارهای مالی، اصل خرید پله‌ای است.

آنچه این اصل را برجسته می‌کند، ذات تکنولوژی محور و پویایی این بازار در ایجاد و توسعه ایده‌های تازه است.

تحلیل بازار رمزارزها، به دلیل تأثیرپذیری از سایر بازارهای مالی، رفتار پیش‌بینی ناپذیر معامله گران بزرگ و در برخی موارد اعمال قوانین جدید، به‌مراتب پیچیده‌تر از سایر بازارهای مالی است.

مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، با بررسی تأثیر شاخص‌های مهم سایر بازارهای مالی بر بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن را شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی صورت گرفته در بینوست ریپورت شماره سوم محقق شد، سناریوی اول به وقوع پیوست و همان‌طور که انتظار داشتیم، بیت‌کوین رکوردهای قیمتی تازه، در قیمت‌های بالاتر از 61 هزار دلار را ثبت کرد. همان‌طور که در شماره قبلی بینوست ریپورت اشاره‌شده بود، تأثیر کاهش شاخص قدرت دلار، محرک رشد بازار کریپتو بود.

جدول شماره یک: قیمت بیت‌کوین

از دیگر شاخص‌های مهم و تاثیگذار بر قیمت بیت‌کوین، شاخص S&P500 است که رفتار قیمتی بیت‌کوین همواره نشان داده که همبستگی مثبتی با این بازار مالی دارد.

جدول شماره دو: نمودار شاخص p500&S(بالا) / شاخص قدرت دلار (پایین)

بیت کوین پس از ثبت رکورد قیمتی جدید در محدوده 61 هزار دلار، با باز شدن کندل هفتگی جدید، مجدداً با اصلاح مواجه شد و اکنون با دو سناریوی جدید روبه‌رو هستیم.

  • سناریوی اول

تصور بر این است که با توجه به روند کاهشی شاخص قدرت دلار، در پی پرداخت بسته‌های حمایت مالی، قیمت بیت کوین مجدد روند صعودی خود را از سر می‌گیرد و احتمالاً این بار تا محدوده قیمتی 68 هزار دلار شده رشد قیمت بیت کوین خواهیم بود

  • سناریوی دوم

باوجود عوامل تکنیکال ممکن است شاهد کاهش قیمت بیت کوین تا حدود 51 هزار دلار نیز باشیم.

برای مطالعه تحلیل بازار رمز ارزها و پیش‌بینی تحولات قیمت بیت کوین و روند بازار، می‌توانید بینوست ریپورت را دانلود و مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.