راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت آنلاین وجه ویزیت پزشک خانواده راه اندازی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداخت‌های پزشکان خانواده در کل کشور آنلاین می‌شود. در نشستی که با حضور معاونان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسا و نمایندگان بیمه‌ها در دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد مقرر شد همزمان با تهران برنامه پزشک خانواده در کل کشور، با شکل جدیدی ارائه شود.

.

2000 میلیارد تومان اعتبار اجرای سطح اول پزشک خانواده در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از نشست خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران از اختصاص 2000 میلیارد تومان برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح اول در کل کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه سامانه‌ای با تمام امکانات لازم با کمک کارشناسان سامانۀ پرداخت یارانه‌ها در دولت راه‌اندازی شده است که به شیوۀ جدیدی برنامه پزشک خانواده را در کل کشور اجرایی خواهد کرد. این بودجه هفته پیش از سوی دولت به وزارت بهداشت ابلاغ شده و با جلسه‌ای که در حضور دکتر مرادی معاون راهبردی ریاست جمهوری تشکیل دادیم مقرر شد بودجه اجرای برنامه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و وزارت بهداشت با همکاری وزارت بیمه‌ها پرداخت‌های پزشکان خانواده را انجام دهد.

.

ثبت نام 2500 پزشک تهرانی در سامانه www.1590.ir تاکنون

وی افزود: برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران به 5 تا 8 هزار پزشک عمومی نیازمندیم که از زمان اعلام اجرای برنامه در تهران تاکنون 2500 پزشک داوطلبی خود را برای اجرای این برنامه در تهران اعلام و ثبت نام کرده‌اند. هر پزشکی که در این سامانه ثبت نام کند و همزمان اولین ویزیت خود را انجام و پرونده الکترونیک بیمار را تشکیل داده و در سامانه ثبت کند به صورت آنلاین وجه ویزیت خود را دریافت خواهد کرد. تاخیری که در اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران رخ داد به این علت بود که تهران بیمار سرریز از استان‌های دیگر هم دارد که بدون توجه به این مساله و عدم هماهنگی بیمه‌ها کار با پیچیدگی‌هایی مواجه می‌شد. در این نشست تصمیم بر این شد که برنامه پزشک خانواده همزمان با تهران در کل کشور تحت سامانه طراحی شده در وزارت بهداشت اجرایی شود.

.

بودجه اجرای سطح اول برنامه تامین شده است

طریقت منفرد، 2000 میلیارد تومان را بودجه لازم برای اجرای سطح اول برنامه پزشک خانواده در کل کشور اعلام کرد و گفت: بیمه‌ها در طول این سال‌ها همواره طلب‌هایی از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و بدهی‌هایی به وزارت بهداشت داشته‌اند، بنابراین در طرح جدید مقرر شده است بودجه اجرای سطح اول برنامه به وزارت بهداشت اختصاص یابد و وزارت بهداشت نیز با همکاری بیمه‌ها پرداخت‌های پزشکان را به صورت آنلاین انجام دهد.

.

پرداخت به پزشکان بصورت آنلاین

وزیر بهداشت حجم سنگین انجام اموری مانند انعقاد قراردادهای پزشکان در برنامه پزشک خانواده و خدماتی که ارائه می‌شود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در برنامه جدید که در تهران کلید خورده و به زودی در کل کشور آغاز می‌شود، همه اقدامات از جمله پرداخت آنلاین به پزشکان، در سامانه طراحی شده www.1590.ir انجام می شود تا کار به سرعت پیش برود.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.