راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تکلیف انتخابات شاخه مشاوران و فروشگاه‌های نصر تهران روشن شد / دعوای 4ماهه بر سر تغییر یک کرسی

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از صبح امروز با موضوع برگزاری انتخابات مجدد دوشاخه مشاوران حقیقی و فروشگاه‌ها برگزار شد. انتخاباتی که یک‌بار در تاریخ 29 آبان ماه برگزار و نتایج آن بسیار چالش‌برانگیز شد. انتخاباتی که می‌توانست با مشارکت بالای اعضا برگی درخشان در تاریخ نظام صنفی رایانه‌ای باشد، به هر ترتیب برخی قصد نداشتند که نتیجه آن را قبول کنند و درنهایت شرایط به نحوی پیش رفت که انتخابات دوشاخه تجدید شد.

به هر ترتیب نتیجه‌ای که امروز رقم خورد تنها یک تغییر را به نسبت نتیجه‌ای که روز اول آذرماه اعلام شد در خود دید اما درنتیجه کلی هیچ‌گونه تغییری رخ نداد.

این مجمع که از 9 صبح آغاز شد و بنا بود تا ساعت یک بعدازظهر ادامه پیدا کند درنهایت دو ساعت تمدید شد و تا ساعت 15 ادامه پیدا کرد. محمدباقر اثنی‌عشری که ریاست جلسه را بر عهده داشت به همراه دو ناظر نتایج نهایی را اعلام کردند.

در شاخه مشاوران به ترتیب آقایان آیدین عدالت، محمد قلعه نوعی و صادق فرامرزی اکثریت آرا را برای حضور در هیئت‌مدیره به‌عنوان اعضای اصلی کسب کردند و محمد گلستانه به‌عنوان عضو علی‌البدل برگزیده شد تا این شاخه بدون تغییر به کار خود در انتخابات پایان دهد.

اما در شاخه فروشگاه‌ها به ترتیب اشکان امیرابراهیمی و محمد متشرعی به‌عنوان اعضای اصلی این شاخه در هیئت‌مدیره برگزیده شدند و بابک صالحی به‌عنوان عضو علی‌البدل معرفی شد.

به‌این‌ترتیب در یک تقسیم‌بندی گروه هم‌آفرینی صنفی کماکان با 11 کرسی اکثریت آرا را در نصر تهران در اختیار خواهد داشت.

فارغ از نتیجه‌ای که امروز رقم خورد نصر تهران در طول 4 ماه درگیر در یک مسیر فرسایشی و پرهزینه شد که جایگاه آن را به‌شدت متزلزل کرد. نصر تهران با مشارکتی که اعضای آن در انتخابات روز 29 آبان رقم زدند می‌توانست قدرتمندتر از هر زمان دیگری ظاهر شود اما به نظر می‌رسد عده‌ای قصد پذیرش شکست را نداشتند.

 اتفاقی که در انتخابات سال 2019 شهرداری استانبول رخ داد دقیقاً همین بود. حزب حاکم عدالت و توسعه وقتی باقدرت این خیال را داشت که کماکان شهرداری این شهر استراتژیک را پس از حدود دو دهه حفظ کند و تصور نمی‌کرد در آن شکست بخورد، همه کارکرد تا انتخاباتی مجدد برپا شود. آنها نمی‌توانستند باور کنند که ممکن است در شهری مانند استانبول شکست بخورند؛ بنابراین تمام تلاش خود را کردند تا انتخاباتی مجدد برگزار شود؛ اما نتیجه نهایی با برگزاری مجدد انتخابات بازهم تغییر نکرد بلکه مهر تأییدی بر شکست حزب عدالت و توسعه بود. اگر افرادی که تا کنون جامعه خاموش یک صنف بودند و نمی‌توانستند رأی دهند با حق خود آشنا می‌شوند و وارد فرایند رأی‌دهی می‌شوند تا تغییری ایجاد کنند با برچسب‌های گوناگون آنها را از صنف دور می‌کنیم. برچسب مدرک مرتبط نداشتن به این افراد فعال در حوزه می‌زنیم تا افرادی که برای سال‌ها در این حوزه فعالیت کردند و شاید دانشی بالاتر از کسانی داشته باشند که در این حوزه تحصیل کردند اما آنها را از حضور در انتخابات منع می‌کنیم.

حفظ جایگاه به هر قیمتی و نپذیرفتن قواعد بازی انتخاباتی که خود آنها را در طول سالیان تهیه و تنظیم کرده‌ایم و تا جایی به آن پایبندیم که نتیجه به نفع خود ما رقم بخورد نتیجه‌ای جز اتفاقی که در این چند ماه در نصر تهران دیدیم رقم نخواهد خورد و اثرات آن شاید برای همیشه در صنف باقی بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.