راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیانیه شماره ۱ کوین‌نیک درباره اخبار و حواشی اخیر حوزه ارز دیجیتال

کوین‌نیک باتوجه به اخبار اخیر و حواشی ایجاد شده پیرامون ممنوعیت تبادل رمزارزها و بسته شدن درگاه‌های پرداخت، توضیحات مهمی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

به گزارش روابط عمومی کوین‌نیک، استارت‌آپ‌های حوزه فناوری مالی و به‌ویژه ارزهای دیجیتال همواره تلاش کرده‌اند ضمن رعایت قوانین جاری کشور، در مسیر نوآوری، ارتقای اقتصاد کشور و کمک به مردم فعالیت کنند. کوین‌نیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از ابتدا، زیربنای فعالیتش حرکت در راستا قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همیشه به‌دنبال قانونمند‌سازی حوزه ارز دیجیتال در کشور بوده است.

از زمان شروع فعالیت کوین‌نیک به شکل رسمی، الزامات قانونی فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را انجام داده است. همچنین به عنوان یک شرکت فعال در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال، همواره شفافیت مالی را در دستور کار خود قرار داده است. رسالت این شرکت، این است که با رعایت تمام و کمال قوانین جمهوری اسلامی به حرکت خود ادامه دهد و برای قانونمند‌سازی این حوزه و رفع نیاز مردم تمام توانش را به‌کار بگیرد. یکی از مهم‌ترین تلاش‌های مجموعه کوین‌نیک در این راستا، احراز هویت دقیق و بدون اغماض کاربران بوده است تا از هیچ منشأ غیرقانونی سرمایه‌ای وارد سیستم مالی نشود.

باتوجه به ماهیت غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال، هیچ ابزار بیرونی برای مسدود کردن و دسترسی به سرمایه در بلاکچین وجود ندارد و عملاً این کار غیرممکن است. از طرفی ارزهای دیجیتال کاربران پلتفرم کوین‌نیک مارکت، به صورت ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌شود و بابت بلوکه شدن سرمایه کاربران، جای هیچ نگرانی نیست و همه چیز طبق روال گذشته درحال انجام است.

پیرو همین موضوع، اشاره به نکات زیر خالی از لطف نیست:

اخباری که درباره ممنوعیت تبادل ارزهای دیجیتال پخش شده، صرفاً یک فضاسازی رسانه‌ای‌ست و در گذشته هم شاهد چنین شیطنت‌هایی بوده‌ایم. دلیل چنین اتفاقاتی عدم وجود صنف مشخص برای این حوزه و نبود هماهنگی بین نهادهای تصمیم‌گیرنده است. در بیانیه اخیر بانک مرکزی نوشته شده که سایت‌های مبادله رمزارزها مجوز ندارند. این موضوع چیز جدیدی نیست و قبلاً نیز بارها عنوان شده است. اما نبود مجوز به خاطر آن است که اصولاً هیچ قانون و مجوزی تصویب نشده است.

لذا عدم وجود مرجعی برای تخصیص مجوز، منجر به چنین شرایطی شده و نداشتن مجوز یک امر بدیهی است. اما این خلأ قانونی به این معنی نیست که مجموعه کوین‌نیک در راستای قانون فعالیت نکند؛ این مجموعه همواره به وظایف قانونی خود پایبند بوده‌ و با نهادهای قانون‌گذار از جمله بانک مرکزی همکاری‌های لازم را انجام داده است. تمام تلاشش این بوده که در مسیر ایجاد سازوکار قانونی برای استفاده از تکنولوژی حرکت کند تا زندگی را برای هموطنان راحت‌تر و زیباتر کند.

کوین‌نیک به کاربران اکیداً توصیه می‌کند که اسیر فضاسازی‌های رسانه‌ای نشوند و رفتارهای عجولانه انجام ندهند. با آگاهی از حقوق شهروندی عمل کنند و مطمئن باشند کوین‌نیک نیز از حق خود و شما دفاع خواهد کرد. لازم به ذکر است تاکنون هیچ تغییری در شرایط و قوانین مبادلات ارز دیجیتال اتفاق نیفتاده و کوین‌نیک همچنان طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در صورت بروز هرگونه تغییر در قوانین و مصوبات، کوین‌نیک حتماً به استحضار کاربران می‌رساند.

«ما برای ایران‌مان سربلندی، برای هموطنان‌مان شادی و برای همه انسان‌های روی زمین دل خوش می‌خواهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.