راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجلس بر گرانی اینترنت مهر تایید زد

طرح کمیسیون تلفیق مجلس که باعث گرانی اینترنت می‌شود، در صحن علنی مجلس به تصویب رسید تا علی رغم استفاده روز افزون مردم از اینترنت سال آینده با هزینه‌ای مضاعف در این خصوص مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، اوایل اسفندماه، طرحی توسط کمیسیون تلفیق به مجلس ارائه شد که حکایت از افزایش ۱۰درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها داشت.

علی‌رغم اینکه تحلیل‌ها نشان می‌داد، تصویب این قانون به ضرر کاربران است و مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی در خصوص سهم ۲ درصدی اینترنت در سبد خانوار هم زیر سؤال می‌برد، مجلس روز گذشته در صحن علنی، این مصوبه را تصویب کرد.

براین‌اساس، حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی از سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ درصد بیش‌تر می‌شود. سه هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این اقدام به صداوسیما برای نظارت بر محتوای فضای مجازی، شرکت مخابرات ایران برای توسعه اینترنت خانگی برای مقابله و رقابت با اینترنت ماهواره‌ای SpaceX و همین‌طور تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص خواهد یافت.

بندی از این تبصره که افزایش قیمت اینترنت را ممنوع اعلام کرده بود، از مصوبه حذف شد. به نظر می‌رسد فشار تأمین این ۳ هزار میلیارد تومان از جیب مردم خواهد بود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات پیش‌ازاین هشدار داده بود که تصویب این پیشنهاد نمایندگان، باعث افزایش چشمگیر قیمت اینترنت خواهد شد.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.