راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خالق نرم‌افزار مک‌آفی به کلاهبرداری در تبلیغ رمزارزها متهم شد

به گفته دادستان‌های آمریکایی، مک‌آفی از طریق تبلیغ رمز ارزها، سخنرانی، مشاوره شغلی و فروش حق داستان زندگی‌اش برای یک مستند؛ بدون اینکه درامدش را اعلام کند، میلیون‌ها دلار کسب کرده است.

دادستان‌های آمریکایی علیه جان مک‌آفی، خالق نرم‌افزار و آنتی‌ویروس مک‌آفی، که به دلیل اتهامات مالیاتی آمریکا در بازداشت است، برای کلاهبرداری، پول‌شویی و استفاده از رسانه اجتماعی برای تبلیغ رمز ارزها اعلام‌ جرم کردند.

به گزارش ایسنا، دادستان‌های فدرال در نیویورک، مدعی هستند، مک‌آفی و فرد دیگری به نام جیمی گیل واتسون جی آر، از حساب توییتر مک‌آفی برای تبلیغ رمز ارزها استفاده کرده‌‌ و بدون اینکه فاش کنند، برای این تبلیغ بیش از ۱۳ میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

واتسون که دادستان‌ها می‌گویند مدیرعامل تیم رمزارز مک‌آفی است، پنج‌شنبه هفته گذشته در تگزاس دستگیر شد و روز جمعه در برابر یک قاضی فدرال قرار گرفت.

مک‌آفی، ژوئن سال گذشته به دلیل عدم تنظیم اظهارنامه مالیاتی به مدت چهار سال و مخفی کردن دارایی‌هایش از جمله املاک و یک قایق تفریحی به نام دیگران، متهم و در اکتبر همان سال در اسپانیا دستگیر شد. او در حال حاضر منتظر استرداد به آمریکاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز همان روزی که مک‌آفی دستگیر شد، ضمن شکایت از او، اعلام کرد: «او در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خرید حداقل هفت سکه دیجیتالی را به هوادارانش در توییتر توصیه کرد در حالی که بیش از ۲۳ میلیون دلار برای تبلیغ آن‌ها دریافت کرده بود.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.