راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جان مک‌آفی پدیدآورنده شرکت مک‌آفی چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش/ جان مک‌آفی، برنامه‌نویس کامپیوتر و پدیدآورنده شرکت مک‌آفی، اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری و کاندیدای حزب لیبرتن آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 بود. او این شرکت را در سال 1987 راه‌اندازی کرد و تا سال 1994 رهبری آن را بر عهده داشت. در سال 2007 و قبل از شروع بحران مالی، ثروت مک‌آفی به یکصد میلیون دلار رسیده بود و جالب است بدانید که قبل از راه‌اندازی این شرکت، مک‌آفی به‌عنوان برنامه‌نویس در سازمان ناسا مشغول به کار بود.

سال 2016 بود که مک‌آفی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ام‌جی‌تی کپیتال اینوستمنتس شد. پس از ملحق‌شدن به این شرکت بود که ادعا کرد او و تیمش توانسته‌اند از نقصی که در سیستم‌عامل اندروید وجود داشته، استفاده کنند و پیام‌های رمزنگاری‌شده واتس‌اپ را بخوانند.

از علایق این برنامه‌نویس می‌توان به اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند، ارزهای رمزنگاری‌شده و یوگا اشاره کرد که اتفاقاً چندین کتاب درباره یوگا نیز نوشته است. به خاطر علایق مک‌آفی به حوزه کریپتونی‌ها، او تصمیم گرفت که شرکت ام‌جی‌تی را به سمت استخراج بیت‌کوین و دیگر کریپتوکارنسی‌ها ببرد و هدف از این کارش را کسب درآمد برای شرکت و افزایش دانش و تخصص شرکت در راستای آشنایی و به‌کارگیری از بلاکچین عنوان کرد.

او نسبت به آینده بیت‌کوین به‌شدت خوش‌بین است و در توئیتی که سال 2017 منتشر کرده بود، پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین طی سه سال به 500 هزار دلار خواهد رسید. به‌خاطر همین علاقه‌اش هم در سال 2018 سمت مدیرعاملی شرکت کریپتوکارنسی لوکس‌کور را بر عهده گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.