راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوگل به دنبال افزایش امنیت پرداخت‌های آنلاین

شرکت گوگل به عنوان موتور جستجوی قدرتمند اینترنت قصد دارد اطلاعاتی را درباره بدافزارها و فیشینگ به گزارش‌های شفافیت دوسالانه خود اضافه کند تا آگاهی عمومی را از امنیت آنلاین ارتقا بدهد. اطلاعات جدیدی که قرار است شرکت گوگل ارائه کند، در گزارش‌هایی جای می‌گیرند که آگاهی مردم را از تعداد درخواست‌ها از گوگل درباره اطلاعات کاربران توسط سازمان‌های دولتی و دادگاه‌ها ارتقا دهد. این گزارش‌ها همچنین دربرگیرنده ارقامی درباره درخواست‌های حذف است که گوگل از مالکان کپی رایت و دولت‌‌ها دریافت می کند.

این اطلاعات وب سایت‌های ناامن را مورد تأکید قرار می‌دهند. براساس اعلام گوگل این نوع وب سایت‌ها معمولا به دو مقوله تقسیم می‌شوند: یکی سایت‌های بدافزار که بدافزارها را وارد رایانه‌های کاربران می‌کنند و دیگر سایت‌های فیشینگ که سایت‌های قانونی را تقلید کرده و تلاش می‌کند تا کاربر را ترغیب کند که اطلاعات شخصی خود را وارد این سایت‌ها کنند.

فیشینگ (Phishing)‏ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و غیر از طریق جعل یک وب‌سایت و آدرس ایمیل گفته می‌‌شود. شبکه‌های اجتماعی و وب ‌سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل‌‎هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب ‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

شرکت گوگل اعلام کرد تا هفته گذشته برنامه مرور امن آن، هر هفته 42 هزار سایت بدافزار شناسایی می‌کند این درحالی است که تعداد سایت‌های فیشینگی که هر هفته شناسایی می‌شود به 26 هزار مورد می‌رسد. گوگل در گزارشی که درباره این ابتکار عمل منتشر کرده آورده است که با فراهم کردن جزئیات بدافزارها و تهدیدهای فیشینگ، امیدواریم که بتوانیم قدری فضای امنیت وب را روشن کرده و امنیت این فضا را ارتقا دهیم.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.