راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دو سناریوی بینوست برای آینده بیت‌کوین

نوسانات قیمتی متعدد در هفته‌های اخیر در بازار رمزارزها بار دیگر رفتار پر فرازوفرود این بازار را، به‌عنوان پر نوسان‌ترین بازار مالی به ما نشان داد.

تحلیل بازار رمزارزها ، به دلیل تاثیرپذیری از سایر بازارهای مالی ، رفتار پیش‌بینی‌ناپذیر معامله گران بزرگ و در برخی موارد اعمال قوانین جدید ، به‌مراتب پیچیده‌تر از سایر بازارهای مالی است.

مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، با بررسی تأثیر شاخص‌های مهم سایر بازارهای مالی بر بازار رمزارزها ، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن را شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته در سناریوی2 شماره دوم بینوست ریپورت، قیمت بیت‌کوین آنچنان که پیش‌بینی می‌شد برای فتح قله قیمتی60 هزار دلار، در مسیر خود تا سطح 58هزار دلار به صعود ادامه داد و با وقوع رخدادهای مهم در سایر شاخص‌های مالی از ادامه صعود باز ایستاد.

قیمت بیت‌کوین

تأثیرگذارترین شاخص مؤثر بر اصلاح قیمتی بیت‌کوین، شاخص ارزش دلار بود. متأثر از رشد شاخص ارزش دلار، بیت‌کوین و بازار رمزارزها در همراهی با سایر بازارهای مالی با اصلاح مواجه شدند. احتمال وجود این موانع در شماره قبل بینوست اشاره و بررسی شده بود

شاخص دلار

در اصلاح قیمت بیت‌کوین نیز همان‌گونه که احتمال می‌رفت، کاهش قیمت تا محدوده 46 هزار دلار را شاهد بودیم. هرچند قیمت برای لحظاتی پایین‌تر از محدوده 43 هزار دلار را تجربه کرد اما با بازگشت قیمت، شاهد تکان شدیدی در سلطه بیت‌کوین نبودیم.

نمودار نوسان قیمت بیت‌کوین

با توجه به شرایط موجود دو سناریو در خصوص شاخص دلار و همچنین قیمت بیت‌کوین وجود دارد:

سناریوی اول: با کاهش دوباره شاخص ارزش دلار و ورود مستقیم نقدینگی به بازارهای مالی، بیت کوین طی دو هفته آینده بدون اصلاح جدی قیمت‌های بالاتر از 61هزار دلار را لمس خواهد کرد

سناریوی دوم: احتمال اصلاح دوباره بیت‌کوین تا حدود 40هزار دلار محتمل خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود این اصلاح آخرین اصلاح شدید قیمتی در دو هفته پیش‌رو و در محدوده 40هزارتا 50 هزار دلار باشد.

نمودار پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

برای مطالعه تحلیل بازار رمز ارزها و پیش‌بینی تحولات قیمت بیت‌کوین و روند بازار، می‌توانید بینوست ریپورت را دانلود و مطالعه کنید.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.