راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نشست خبری اینوتکس 2021 مطرح شد: دهمین نمایشگاه اینوتکس در فضای باز ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود

در نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2021 اهداف این رویداد و فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌ها تشریح شد. اینوتکس 2021 به شیوه­ای جدید و نوآورانه، به‌صورت ترکیبی از بخش­‌های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2021 به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با حضور مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور، رئیس و سجاد عباسی فشمی دبیر دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، برگزار شد.


رویدادی مهم و نقش‌آفرین برای ملاقات اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری


اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و سیاست‌گذاران است.

تاکنون 9 دوره از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری برگزار شده است. حضور بیش از 1850 شرکت و استارت‌آپ و نیز بازدید بیش از 60000 نفری مخاطبان و انعقاد ۱۴۰ تفاهم‌نامه طی این 9 دوره نشان‌دهنده اهمیت و نقش‌آفرینی آن است. همچنین حضور ۲۵ کشور در این رویداد نشان‌دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشورهاست.

متوسط سن بازدیدکنندگان در نهمین دوره اینوتکس ۲۹/۱ سال بوده که این عدد نشان‌دهنده موفق بودن جلب‌توجه جوانان به این‌گونه رویداد‌هاست. طبق آمار ادوار گذشته از این تعداد شرکت‌کننده، ۲۵ درصد خانم‌ها و ۷۵ درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌­اند.


اینوتکس 2021 به وسعت ناحیه نوآوری پردیس


درحالی‌که اینوتکس 2020 به‌صورت مجازی میزبان بیش از 400 شرکت و استارت‌آپ و بیش از 20000 بازدیدکننده­ آنلاین بود، اینوتکس 2021 این بار به شیوه­ای جدید و نوآورانه و به‌صورت ترکیبی از بخش‌­های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

برگزاری رویداد اینوتکس 2021 در فضایی باز و به وسعت ناحیه نوآوری پردیس، بخشی از برنامه­ طولانی‌مدت دبیرخانه این رویداد برای گسترش دامنه­ تأثیرگذاری آن در سطح منطقه و بین‌الملل و نیز تبدیل‌شدن آن به یک رویداد فراموش‌نشدنی در زیست­‌بوم نوآوری و فناوری کشور خواهد بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مخاطبان این رویداد، اینوتکس 2021 در فضایی باز و با رعایت استانداردهای ویژه­‌ای در طراحی پلان­‌های نمایشگاهی و ساخت­ غرفه­‌ها برگزار خواهد شد. هدف فراهم کردن حضور مخاطبان اینوتکس در شرایط ایمن و با حفظ فاصله‌­گذاری اجتماعی است. همچنین بخش مجازی اینوتکس نیز با تغییرات ویژه و امکانات جدید و گسترده، برای تمامی مخاطبین از سراسر جهان قابل‌استفاده و بهره­برداری خواهد بود.


تور بازدید از پارک فناوری پردیس، بخش جدید اینوتکس 2021


«بخش نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی»، «بخش‌های جانبی» و «تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس» بخش‌های اصلی INOTEX 2021 هستند.

پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارك فناوری كشور تاکنون میزبان بیش از 400 واحد فناور و دانش‌­بنیان از بین بیش از 2000 متقاضی در حوزه­‌های مختلف فناوری­‌های پیشرفته بوده و با افق توسعه 1000 هکتاری، درصدد ایجاد ناحیه نوآوری پردیس، است. برگزاری نمایشگاه اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس، فرصت مغتنمی را جهت بازدید عمومی مخاطبان از شرکت­‌های مستقر در این پارک و مشاهده­ فعالیت­‌ها، محصولات و خدمات کارآفرینان و متخصصان آن فراهم خواهد کرد.

بخش نمایشگاهی اینوتکس پذیرای حضور همه بازیگرانی که به نحوی بر زیست‌­بوم نوآوری و فناوری کشور مؤثرند. شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذاران، ارائه‌کنندگان فضای کار اشتراکی، ارائه‌دهندگان خدمات تجاری‌سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی‌ بروکرهای فناوری و رسانه‌های استارت‌آپی، شرکت‌کنندگان در این بخش هستند.

در این دوره از نمایشگاه حضور غرفه‌داران به‌صورت حضوری و در قالب غرفه­‌های روباز نمایشگاهی، با رعایت استانداردهای ویژه در طراحی غرفه‌­ها به‌منظور حفظ فاصله­‌گذاری اجتماعی، میسر است. همچنین با توجه به فعال بودن بخش مجازی رویداد، آن دسته از علاقه‌مندان که مایل به مشارکت در این رویداد در قالب غرفه‌­های مجازی هستند می‌­توانند با دریافت این غرفه‌­ها از امکانات نمایشگاه و معرفی محصولات و خدماتشان به مخاطبین آن، استفاده کنند.

«استیج عمومی اینوتکس» با بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفت‌وگو باهدف فرهنگ­‌سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان، از رویدادهای تجاری و ترویجی دهمین نمایشگاه اینوتکس است.

همچنین «استیج تخصصی اینوتکس» با تمرکز بر پنج حوزه­ کلان داده‌ها، ظهور NBIC،‌ اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوش مصنوعی که بالاترین فراوانی را در همه­ گزارش‌های آینده‌نگرانه از مؤسسات مطرح بین­‌المللی در حوزه فناوری نوآوری، به خود اختصاص داده‌اند، برگزار خواهد شد. نمایشگاه اینوتکس 2021 با دعوت از متخصصان این پنج حوزه، به طور ویژه به آن­ها پرداخته و این موارد را از جنبه‌­های مختلف کسب­‌وکاری بررسی می‌کند.

دیگر رویداد تجاری و ترویجی نمایشگاه اینوتکس 2021 رقابت‌های استانی اینوتکس پیچ است. این رقابت‌ها از بهمن‌ماه سال 99 در 6 استان آغازشده و برگزیدگان استانی آن در نمایشگاه اینوتکس در مرحله نهایی به رقابت باهم می‌پردازند. این رقابت در قالی رویداد «اینوتکس بتل» خواهد بود. در این تیم‌های منتخب با به چالش کشیدن کسب‌وکار یکدیگر، به رقابت می‌پردازند.


فراهم کردن فرصت تعامل و هم‌افزایی اعضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری


بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای تعامل، هم‌افزایی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین اجزا و افراد فعال در این حوزه است. «کافه سرمایه» که فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران است. این بخش در رویداد اینوتکس 2020 شاهد سرمایه‌­گذاری با ارزش بیش از 180 میلیارد ریال بوده است.

دیگر بخش جانبی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، «پاویون مشاوران» است. در این بخش منتورهای شناخته‌شده اکوسیستم نوآوری در زمینه‌هایی همچون بازاریابی، توسعه محصولات، فنی، منابع انسانی و … به استارت‌آپ­‌ها و بازدیدکنندگان از نمایشگاه به‌صورت حضوری و مجازی مشاوره ارائه خواهند کرد.

«تجربه فناوری» یکی دیگر از بخش‌های جانبی اینوتکس 2021 است که در آن تکنولوژی‌های جدیدی که به‌زودی وارد زندگی عموم جامعه خواهند شد، معرفی می‌شوند. شرکت‌کنندگان می‌توانند با این تکنولوژی‌ها آشنا شده و تجربه کاربری مناسبی با آن‌ها داشته باشند.

«هاب رسانه‌ای» فضایی است که برای رسانه‌های فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری در نظر گرفته‌شده تا به مخابره اخبار بپردازند. همچنین در بخش دیگری از آن، امکان رونمایی از محصولات جدید و انعقاد رسمی قراردادهای همکاری و مشارکت برای مشارکت­کنندگان اینوتکس فراهم خواهد بود.

ثبت‌نام غرفه داران نمایشگاه از امروز 27 بهمن‌­ماه آغاز شده و تا 25 فروردین‌ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان جهت حضور و معرفی محصولات و خدمات خود هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com اقدام به ثبت‌نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.