راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برخلاف وعده دولت، مابقی سهام عدالت ۲۲ بهمن‌ماه آزاد نمی‌شود

به‌گفته محمود حسنلو، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سمات باتوجه به شرایط بازار بورس به‌نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته مابقی سهام عدالت فعلا آزاد نشود.

۳۰ درصد از سهام عدالت به دستور مقام معظم رهبری در ۹ اردیبهشت‌ماه امسال آزاد شد. در آن زمان چراغ خانه بورس هم سبز بود. ۳۰ درصد دوم سهام عدالت هم در ۱۸ مردادماه آزاد شد و طبق وعده رئیس جمهور قرار بود مابقی سهام عدالت ۲۲ بهمن‌ماه آزاد شود. اما از همان واسط مردادماه رنگ قرمز به رخسار بورس نشست و بسیاری یکی از دلایل آن را فروش ۶۰ درصد سهام عدالت دانستند. تا جایی که سازمان بورس تصمیم گرفت فروش سهام عدالت را به صورت بلوکی انجام دهد.

با این حال هنوز بازار کج‌دار و مریز در حال حرکت است و با اینکه از اول هفته شاخص بورس روند صعودی پیدا کرده، اما اعتماد بسیاری به بازار از دست رفته است. محمود حسنلو، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادر و تسویه وجوه و مدیر فنی سهام عدالت در گفت‌وگو با راه پرداخت توضیح داد که باتوجه به شرایط بازار بورس به‌نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته است مابقی سهام عدالت فعلا آزاد نشود.

او با اشاره به اینکه هیچ اطلاعی درباره زمان آزادسازی مابقی سهام عدالت منتشر نشده، گفت: «این آزادسازی به تعویق افتاده و به نظر می‌رسد به این دلیل است که احتمال داده می‌شود که اگر اکنون آزادسازی صورت گیرد، بازار مجددا دچار ریزش ‌شود.»

به‌گفته او تعداد کل افرادی که تاکنون اقدام به فروش سهام عدالت کرده‌اند، حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و همچنین حدود ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سهامداران واریز شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.