راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صدور مجوز تأسیس ۲ مزرعه بیت کوین در مهاباد

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، مجوز تاسیس دو مزرعه بیت‌کوین با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومانی در شهرک صنعتی شهرستان مهاباد صادر شده‌است.‌

به گزارش ایرنا، محمد جهین با اعلام این خبر افزود: «برای احداث این مزارع به حداقل برق ۲۵۰ کیلووات نیاز است که با هماهنگی اداره برق در شهرک صنعتی مهاباد تأمین خواهد شد. علاوه بر آن‌ها، درخواست مجوز برای ۲ مزرعه دیگر نیز در شهرک صنعتی این شهرستان صادرشده که در دست پیگیری قرار دارد.»

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: «طبق مصوبه هیئت‌وزیران، فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که سازوکار اجرایی آن به استناد «دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای فعالیت استخراج رمزارز»  ابلاغ شده است.»

در مجموع تاکنون ۸۳ جواز تأسیس بیت‌کوین در آذربایجان غربی صادرشده که با تحقق کامل آن‌ها برای بیش از ۳۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود. پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به‌گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است. هیئت‌وزیران در ششم مرداد امسال با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده به‌عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.