راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قاره سیاه به دنبال برتری دادن پرداخت الکترونیک

همراه با گسترش روند استفاده از پایه‌های پرداخت الکترونیک در نیجریه، او بینا چیما درباره نیاز کشورهای مختلف برای همکاری میان سهامداران در دومین کنفرانس سالانه کمیته روسای صنعت بانکداری آنلاین به سخنرانی پرداخت. نام این کنفرانس «توسعه ساختارهای کارآمد بازاری: چالش‌ها و چشم‌انداز سیستم پرداخت نیجریه» بود.

.

پرداخت الکترونیک، فناوری نوین در حوزه بانکداری

بدون شک ظهور فناوری، زندگی را آسان‌تر کرده است. فناوری رشدی غیرقابل پیش‌بینی در تبادلات مالی آنلاین ایجاد کرده است. یکی از بزرگ‌ترین فناوری‌های نوین در حوزه بانکداری، مالی و تجارت پرداخت‌های الکترونیک است. پرداخت‌های الکترونیک به سیستم‌های فن آوری اشاره می‌کنند که با کمک آن‌ها مشتریان بانک می‌توانند تبادلات مالی الکترونیکی را انجام دهند. این نوع بانکداری آنلاین که در نیجریه بسیار شناخته‌شده و مقبول است در مقایسه با دیگر انواع پرداخت مزایای خاصی دارد. به همین دلیل است که کارشناسان و اپراتورهای صنعت پرداخت الکترونیک به نیاز برای برنامه‌ای استراتژیک اشاره‌کرده‌اند تا سود و مزایای فعالیت‌های اخیر تثبیت‌شده و از سوی دیگر حرکت کشور به سمت سیستم‌های پرداخت الکترونیک کارآمد را تسریع کنند.

.

غلبه بر چالش‌های پرداخت الکترونیک

رییس کارکنان سیستم پرداخت در بانک مرکزی نیجریه دراین‌باره می‌گوید: چالش‌های بی‌شماری در مسیر حرکت کشور از اقتصاد نقدی به پرداخت‌های الکترونیکی وجود دارد؛ دستاوردهای عظیمی در این حوزه وجود دارد؛ به خصوص درباره کارگیری کانال‌های پرداخت الکترونیک مانند خودپردازهای سخنگو، اینترنت بنکینگ، تبادل الکترونیک پول و POS. به گفته مقامات ارشد بانک نیجریه، دستارودهایی که تاکنون ثبت‌شده‌اند محصول همکاری میان سهامداران بوده‌اند که برای تثبیت آن‌ها به همکاری نیاز است. اوبیگبونا (رییس بانک مرکزی نیجریه) می‌افزاید: هدف اولیه سیاست‌های عدم استفاده از پول نقد، برتری دادن پرداخت الکترونیک است. در این فرآیند ما به ایده‌های جدیدی نیاز داریم.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.