راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاسخ به گزارش راه پرداخت / روایت اشکان امیرزاده ابراهیمی از دلیل ثبت جواز فروشگاهی خود در روز ۲۰ مهرماه

طبق ابلاغیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فردی در ششمین انتخابات هیئت‌مدیره نصر تهران حق شرکت داشت که تا تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹، دارای جواز معتبر در آن شاخه می‌بود؛ در غیر این صورت حق عضویت در انتخابات را نداشت. یکی از کسانی که در شاخه فروشگاه‌ها تاریخ تمدید جواز فروشگاهی او بعد از ۱۶ مهرماه انجام شده است، اشکان امیرزاده ابراهیمی است که گفته می‌شد به همین خاطر نباید در انتخابات این دوره شرکت می‌کرد. در گزارشی که روز پنجم بهمن‌ماه با عنوان «عدم صلاحیت محمدی، ابراهیمی و صالحی در ششمین انتخابات هیئت‌مدیره نصر تهران» در راه پرداخت منتشر شد، به این موضوع پرداختیم. اکنون اشکان امیرزاده ابراهیمی در پاسخ به گزارش راه پرداخت، توضیحاتی را درباره تاریخ تمدید مجوز فروشگاهی خود ارائه کرد.

در ادامه روایت اشکان امیرزاده ابراهیمی را در خصوص مشکلاتی که در روز ۱۵ مهرماه در زمان ثبت مجوز فروشگاهی با آن مواجه شده بود و درنهایت باعث شد تاریخ ثبت جواز فروشگاهی او به تاریخ ۲۰ مهرماه ثبت شود را می‌خوانید.

طبق صحبت‌های ابراهیمی، در زمان ثبت جواز فروشگاهی، با دو مشکل در پرتال سازمان نظام صنفی مواجه شده است؛ اولین مشکل گویا مربوط به دیتابیس پرتال سازمان نظام صنفی و دیگری در سامانه پرداخت داخلی پرتال بوده است. او ابتدا به مشکل اول اشاره کرد و توضیح داد: «در روز قبل از سررسید، وقتی وارد پرتال سازمان شدیم تا ثبت عضویت خود را انجام دهیم، با اروری از سوی پرتال مواجه شدیم. توجه داشته باشید که مجموعه ما دارای دو عضویت شرکتی و فروشگاهی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است. آن روز زمانی که می‌خواستیم ثبت عضویت فروشگاهی خود را انجام دهیم، گویا چون تمامی اطلاعات دو کد شرکتی و فروشگاهی ما یکسان است و دارای اطلاعات اشتراکی بین دو عضویت شرکتی و فروشگاهی هستیم، در زمان ثبت، با اروری در پرتال سازمان مواجه می‌شدیم که مانع از انجام فرایند ثبت جواز می‌شد.»

به گفته‌ی ابراهیمی، زمانی که با این ارور مواجه شدند سریعا عکس آن را برای دبیرخانه سازمان برای برسی مشکل ارسال کردند. او در این باره توضیح داد: «حتی با مرورگرهای دیگر نیز امتحان کردیم ولی مجددا این ارور به ما نمایش داده می‌شد. درنهایت عکس این مشکل را برای سازمان ارسال کردیم. بررسی اجمالی روی این موضوع انجام دادند و گفتند که واحد پشتیبانی پیگیر این موضوع می‌شود و احتمالا مشکل این ارور از دیتابیس وب‌سایت باشد ولی با توجه به اینکه فردا (چهارشنبه ۱۶ مهرماه) روز آخر ثبت‌نام‌ها هست، نمی‌توانند در قسمت دیتابیس کاری انجام دهند چون ممکن است دیگرانی که در حال ثبت‌نام هستند نیز با مشکل مواجه شوند. درنهایت از ما خواسته شد تا مکتوب این موضوعات را برای هیئت نظارت ارسال کنیم تا عدم ثبت مجوز را از ما بپذیرند و بتوانند در روزهای بعد مشکل دیتابیس پرتال سازمان نظام صنفی را رفع کنند. ما نامه را ارسال کردیم و توضیح دادیم که در جریان این اتفاق باشند و این موضوع را به‌عنوان تخلف از ما ثبت نکنند چراکه مشکلی که وجود داشته از سوی خود پرتال سازمان بوده. در حال حاضر نیز تمامی این موارد باید مکتوب در اختیار دبیرخانه سازمان نصر وجود داشته باشد.»

طبق آنچه ابراهیمی توضیح داد، روز شنبه (۱۹ مهرماه) مشکل ارور پرتال رفع شد ولی زمانی که مجدد تلاش کردند تا فرایند ثبت مجوز خود را انجام دهند، با مشکل دیگری این بار در درگاه پرداخت سایت مواجه شدند. «روز شنبه توانستیم به پرتال سازمان ورود کنیم ولی این بار در مرحله پرداخت هزینه عضویت به مشکل برخوردیم. درواقع درگاه پرداختی که در پرتال وجود داشت کار نمی‌کرد. این مشکل را بار دیگر مطرح کردیم ولی درنهایت نیز نتوانستیم حق عضویت خود را پرداخت کنیم. به همین خاطر در روز یکشنبه (۲۰ مهرماه) شماره‌حسابی از سازمان نظام صنفی به ما دادند تا حق عضویت خود را به آن شماره واریز کنیم. درنتیجه روز ۲۰ مهرماه که واریز را انجام دادیم، فیش واریزی را برای دبیرخانه ارسال کردیم. توجه داشته باشید که ۱۶ مهرماه روز چهارشنبه بود و ما به روزهای پنجشنبه و جمعه برخوردیم که عملا هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آمد. به همین خاطر این فرایند طول کشید.»

ابراهیمی همچنین به این موضوع اشاره کرد که چرا تاریخ ثبت عضویت او به تاریخ ۲۰ مهرماه ثبت شده است. او در این باره این‌طور توضیح داد: «تا جایی که می‌دانم، از زمان واریز حق عضویت به مدت یک سال مجوز صادر می‌شود؛ یعنی سیستم پرتال سازمان بر مبنای تاریخ پرداخت‌ها عمل می‌کند و چون واحد مالی سازمان پرداخت ما را در روز بیستم تایید کرده بود، مجوز عضویت نیز به همان تاریخ ثبت شده است؛ این در حالی است که از روز ۱۵ مهرماه تمام مکاتبات و تاییدیه‌های لازم را از دبیرخانه و هیئت نظارت گرفته بودیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.