راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت اقتصاد از سندباکس رونمایی کرد / در مسیر رگولاتوری هوشمند

دژپسند: مسیر اقتصاد هوشمند مسیر غیرقابل‌برگشت است و برگشت‌پذیر نیست. ویروس کرونا نیز با همه عیب‌هایی که داشت یک برکت داشت و این بود که به این مسیر سرعت داد.

مراسم رونمایی از پنجره واحد محیط‌های آزمون-اقتصاد هوشمند و تنظیم‌گری هوشمند (سندباکس) امروز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد. برات دیجیتال مبتنی بر دفتر کل توزیع شده اولین طرحی است که اجازه حضور در سندباکس را پیدا کرده است.

به گزارش راه پرداخت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم به نقش کلیدی اقتصاد هوشمند اشاره کرد و توضیح داد: «مسیر اقتصاد هوشمند مسیر غیرقابل‌برگشت است و برگشت‌پذیر نیست. ویروس کرونا نیز با همه عیب‌هایی که داشت یک برکت داشت و این بود که به این مسیر سرعت داد.»

او این مسیر را الزامی دانست که باید اجرایی شود و گفت: «اگر قرار باشد به جایگاه خود در اقتصاد بین‌الملل برسیم باید تن به این ضرورت دهیم و به دنبال کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و ارائه خدمات نو باشیم. این‌ها در بستر اقتصاد هوشمند اتفاق می‌افتد.»

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این مراسم نیز گفت: «تنها راهی که برای حل بسیاری از مشکلات مانند بیکاری وجود دارد با توجه به مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون قابل‌حل است. اگر بتوانیم مسائلی مانند توکنایز کردن را در کشور انجام دهیم انرژی عظیمی در کشور آزاد می‌شود.»

رضا قربانی، رئیس هیئت‌مدیره موسسه راه پرداخت و عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این مراسم ایجاد پنجره واحد محیط‌های آزمون را اقدامی پسندیده دانست و گفت: «دغدغه ما اکنون مدیریت دارایی دیجیتال است، چراکه ما در شرایطی هستیم که باید فرایندها را الکترونیکی و در اقدامی جلوتر دیجیتالی کنیم. در این خصوص نیاز است که رگولاتوری هم در لایه بالاتر به آن توجه کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.