راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با انتشار یک ویدئو از «جک ما» علی بابا جان دوباره گرفت

انتشار ویدئویی از جک‌ما، مؤسس گروه علی‌بابا باعث شد ارزش سهام این شرکت روز چهارشنبه بزرگترین رشد روزانه در شش ماه‌گذشته را تجربه کرده و ۶۳ میلیارد دلار به ارزش بازارش اضافه شود.

به گزارش ایسنا، ارزش سهام گروه علی‌بابا در معاملات روز گذشته هنگ‌کنگ ۱۱ درصد افزایش یافت و حدود ۶۳ میلیارد دلار به ارزش بازار این شرکت اضافه کرد. بیش از ۸۵ میلیون سهم تا ساعت سه بعدازظهر به‌وقت محلی مبادله شد که دو و نیم برابر بالاتر از میانگین سه‌ماهه مبادلات روزانه سهام بود. ارزش شرکت علی هلث اینفورمیشن تکنولوژی که تحت کنترل علی‌بابا قرار دارد، هم حداکثر ۱۸ درصد صعود کرد.

رویداد سالانه‌ای که برای معلمان چینی برگزار می‌شود، وقت مناسبی برای آفتابی شدن دوباره جک ما، کارآفرین میلیاردر چینی و مؤسس گروه علی‌بابا بود.

این ویدئو نشان داد که جک ما در زندان نیست یا حضور او در انظار عمومی ممنوع نشده است اما ممکن است نشانه آن باشد که شرکت‌های تحت کنترل جک ما با دولت برای حل‌وفصل مسائل ضد انحصارطلبی به توافق رسیده‌اند و این همان چیزی است که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند.

ظاهرشدن جک ما کمک خواهد کرد ارزش سهام علی‌بابا به اوج قبلی بازگردد. بااین‌حال تحقیقات ضد انحصارطلبی در خصوص بخش فناوری ادامه دارد و سایه تهدید به طور کامل از سر این شرکت کنار نرفته است.

او در کنفرانسی در اکتبر از رگولاتورهای مالی انتقاد کرد و آن‌ها را کلوب افراد پیری که مناسب نظارت بر نوآوری فناوری چینی نیستند خواند. مدتی پس از این رویداد، برنامه گروه آنت جک ما برای عرضه اولیه عمومی سهام از سوی بازارهای سهام شانگهای و هنگ‌کنگ معلق شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آفتابی شدن غیرمنتظره جک ما که مانند غیبتش ناگهانی بود احتمالاً نشانه آن است که روابطش با مقامات رگولاتوری چین تثبیت شده است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.