راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان یک انشعاب / بیت‌کوین کش چگونه متولد شد؟

این روزها نام بیت‌کوین به گوش خیلی‌ها آشناست، یک پول دیجیتال، یک ارز رمزگذاری شده یا یک رمزارز که متعلق به هیچ نهادی نیست و در میان مردم جهان به‌جای پول معامله می‌شود. بیش از ده سال است که از تولد بیت‌کوین می‌گذرد و برخی آن را طلای دیجیتال نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اکسکوینو،همچنان که خرید بیت‌کوین در طی سالیان در حال رواج بیشتری قرار گرفته است، رمزارزهای متعددی به بهانه اصلاح اشکالات بیت‌کوین و غیره متولد شده‌اند. در میان هزاران رمزارزی که بعد از بیت‌کوین متولد شد، تعداد معدودی آلت‌کوین موفق به مورد پذیرش قرارگرفتن در میان مردم شدند (آلت‌کوین به هر رمزارز دیگری به جز بیت‌کوین گفته می‌شود). در این میان، یکی از معروف‌ترین و بحث‌برانگیزترین آلت‌کوین‌ها بیت‌کوین کش است که در پی اختلافات فراوانی که میان طرف‌داران و منتقدان بیت‌کوین وجود داشت به وجود آمد.


هارد فورک


هارد فورک به معنای انشعاب یک رمزارز از یک رمزارز دیگر است. بیت‌کوین کش یک انشعاب از بیت‌کوین است که به دو زیرشاخه اصلی بیت‌کوین کش ABC و بیت‌کوین کش SV تقسیم شده است. البته در طی دو سال اخیر بیش از ۱۰۰ فورک بر روی شبکه بیت‌کوین ایجاد شده است که بسیاری از آن‌ها ناموفق بوده و ناشناس باقی‌مانده‌اند و بیت‌کوین هنوز هم لقب پادشاه رمزارزها را همراه خود نگه‌داشته است. اما نکته قابل‌توجهی که طرفداران بیت‌کوین را به خود جلب کرده است این است که آیا این دو زیر شاخه اصلی توان رقابت با غول بازار رمزارزها را دارد یا خیر.

در این روزهای پرتلاطم بیت‌کوین و آلت کوین‌ها، بیت‌کوین کش ABC با نام اختصاری (BCHA) در همین ماه یعنی نوامبر ۲۰۲۰ به طور رسمی پا به عرصه رمزارزها گذاشت. بیت‌کوین کش اصلی که نام اختصاری آن (BCH) است، پس از تأیید موفقیت آمیز بودن پروژه هاردفورک (۲۰ سپتامبر) دچار یک افت شدید قیمتی شدد. اما اندکی پس از آن مجدداً در میان طرفداران مورد استقبال قرار گرفت و رالی افزایش قیمت خود را از ۸ اکتبر تا کنون آغاز کرده است که این نشان دهنده موفقیت پروژه و تائید پذیرش آن توسط خریداران است.


بیت‌کوین کش چیست و چگونگی تهیه آن


بیت‌کوین کش با نام اختصاری «BCH»، در سال ۲۰۱۷ متولد شد که هم یک رمزارز و هم یک شبکه پرداخت مبتنی بر بلاکچین است. در حال حاضر در اکثر صرافی‌ها و کیف پول‌های رمزارز در جهان قابل تهیه و نگه‌داری است. یکی از کیف پول‌های رمزارز در ایران به نام اکسکوینو نیز امکان تهیه و نگه‌داری این رمزارز را به همراه ۴۳ رمزارز دیگر در اختیار کاربران قرار داده است. از مزیت‌های کیف پول‌های ایرانی امکان خرید مستقیم رمزارز با ریال است که این مهم موجب شده است تا داشتن رمزارز در میان ایرانیان با کمترین کارمزد امکان‌پذیر شود.


آینده بیت‌کوین کش


از سال ۲۰۱۷ که این رمزارز وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است، BCH نوسان‌های زیادی را تجربه کرده است. ورود با قیمت ۳۶۰ دلار و پنج ماه پس از آن، قیمت ۴۰۰۰ دلار سود ۱۰۰۰ درصدی را نصیب دارندگان و مشتریان این رمزارز کرده است. اما میزان تقضای بالای این رمزارز و قرارگیری در میان پنج رمزارز برتر در میان هزاران نوع رمزارز دیگر، نشان‌دهنده آینده بسیار روشن بیت‌کوین کش است.

در حقیقت می‌توان گفت که رشد بیت‌کوین کش در گروی ناکامی بیت‌کوین در رسیدن به اهدافش است. همان چیزی که عامل پیدایش BCH شد. بنابر این، اگر فکر می‌کنید که بیت‌کوین رشد چشمگیر تاریخ پیدایش خود را کرده و دیگر توان رشدهای چند ده درصدی و یا چند صد درصدی را ندارد، بیت‌کوین کش جایگزین مناسبی برای داشتن شانس این دوباره است.

منبع روابط عمومی اکسکوینو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.