راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار به مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هشدار داد: «مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز در صورت شناسایی، به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.»

به گزارش ایسنا، سخنگوی صنعت برق، با اشاره به راهکارهای تأثیرگذار در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها، گفت: «جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهم‌ترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و مصرف سوخت نیروگاه‌هاست. سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمز ارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند. تاکنون ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت گرفته‌اند.»

او ادامه داد: «۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده‌اند که از این میزان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی کشف شده است. عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، علاوه بر اینکه تا سقف ۱۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود، اطلاعاتشان نیز فاش نخواهد شد.»

او در پایان تاکید کرد:‌ «در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.