راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یوآیدی از محصول سخت‌افزاری خود رونمایی کرد

در سال‌های اخیر دیجیتالیزه شدن فرایندهای ارائه خدمات با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی یکی از کلان روندهای تکنولوژی شده است. یوآیدی در راستای تکمیل زنجیره ارزش احراز هویت دیجیتال خود، محصول سخت‌افزار یوآیدی را به بازار معرفی کرد. این محصول با ارائه مدل سخت‌افزاری یوآیدی سعی دارد تا فرایند احراز هویت دیجیتال را در کانال‌های فیزیکی و آنلاین کسب‌وکارها یکپارچه کند.

به گزارش روابط عمومی یوآیدی،‌ سخت‌افزار یوآیدی دومین محصول از شرکت دانش‌بنیان بینش هوشمند نسل پیشرو است. این شرکت اولین محصول خود را با نام تجاری یوآیدی به‌عنوان اولین راهکار احراز هویت دیجیتال به بازار ایران معرفی کرده است. یوآیدی با غیرحضوری کردن احراز هویت و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری توانست کمک شایانی به‌ سلامت جامعه کرده و فرایند دریافت کد بورسی را غیرحضوری کند تا از تجمع افراد در دفاتر پیشخوان جلوگیری شود. در حال حاضر نیز یوآیدی با همکاری شرکت آسان پرداخت (آپ) و اپلیکیشن 724 بانک سامان روزانه بیش از 15 هزار کاربر متقاضی دریافت کد بورسی را احراز هویت می‌کند.


سخت‌افزار یوآیدی چگونه کار می‌کند؟


سخت‌افزار یوآیدی همانند سرویس یوآیدی، از الگوریتم‌­های هوش مصنوعی شامل تشخیص چهره (Face Detection)، شناسایی چهره (Face Recognition) و تطابق چهره (Face Verification) استفاده می‌کند که قادر است با تشخیص چهره مشتری و تطابق آن با چهره موجود در پایگاه داده، هویت مشتری را احراز کند. این محصول با نصب در شعب بانک‌ها، مؤسسات و سازمان‌های دیگر، قادر است به‌جای متصدی و اپراتور انسانی، با اسکن ویژگی‌های بیومتریک چهره، مشتری را شناسایی و احراز هویت کند.


کاربردهای سخت‌افزار یوآیدی


دقت‌های بالای الگوریتم‌های هوش مصنوعی سخت‌افزار یوآیدی این امکان را ایجاد می‌کند که با اطمینان بیشتر و با حذف قضاوت انسانی، مشتری را احراز هویت کند. با استفاده از سخت‌افزار یوآیدی، کسب‌وکارها می‌توانند با یکپارچه کردن فرایند احراز هویت دیجیتال، تجربه کاربری را بهبود ببخشند و هم‌زمان هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند و همچنین امنیت کانال‌های ارائه خدمات خود را افزایش دهند.


کنترل دسترسی با دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی سخت‌افزار یوآیدی


دقت بالای محصول جدید سخت‌افزاری یوآیدی، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول جهت احراز هویت هرچه دقیق‌تر و شفاف و قابل‌کنترل استفاده کنند. هوش مصنوعی به‌کاررفته در سخت‌افزار یوآیدی بدون نیاز به اپراتور انسانی، فرایند شناسایی و احراز هویت افراد را انجام می‌دهد. کارایی این محصول بهتر از چند نفر اپراتور است. به این صورت که کار چند اپراتور را به‌تنهایی انجام می‌دهد.

برای مثال، هم فرایند شناسایی و تأیید هویت افراد و هم حدود اجازه دسترسی آنها به بخش‌ها و اطلاعات خاص را تشخیص داده و تأیید می‌کند. به‌عبارت‌دیگر پس از احراز هویت، مجوز دسترسی افراد را نیز بررسی می‌کند. سخت‌افزار جدید یوآیدی جنسیت افراد و سن آنها را از روی ویژگی‌های بیومتریک آنها تشخیص می‌دهد. این تشخیص حتی در صورت داشتن ماسک نیز به‌خوبی انجام می‌شود.

نکته جالب‌توجه در مورد سخت‌افزار جدید یوآیدی این است که فرایند شناسایی و تأیید افراد در آن به‌صورت لحظه‌ای و با دقت بسیار بالاتر از متصدی مکان موردنظر، مانند بانک انجام می‌گیرد. بدون شک امنیت و دقت بالای این محصول همان چیزی است که بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به دنبال آن هستند. جالب‌تر اینکه این محصول قابلیت تشخیص و تأیید هویت چند نفر را به‌صورت هم‌زمان دارد. در کل این ویژگی محصول سخت‌افزاری سخت‌افزار یوآیدی بسیار به‌صرفه و کاربردی است. چون به معنای واقعی کلمه، به‌جای چند متصدی، کار انجام می‌دهد.

منبع روابط عمومی یوآیدی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.