راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرایند خوداظهاری دستگاه‌های ماینینگ در سامانه بهین یاب آغاز شد

سامانه خود اظهاری دستگاه‌های ماینینگ با عنوان «بهین‌یاب» پس از گذشت ۵ ماه از اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران در خصوص ثبت دستگاه‌های استخراج رمز ارز بالاخره به بهره‌برداری رسید و فرصت یک ماهه‌ای برای آزادسازی دستگاه‌ه‌ها اعلام شده است.

طبق اطلاعیه‌ای که از سوی هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران منتشر شده، از روز شنبه ششم دی‌ماه ۱۳۹۹ سامانه «بهین یاب» به عنوان مرجع ثبت ماینرها فعالیت خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده که با پیگیری‌های مستمر کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران و حمایت بسیاری از فعالان صنعت استخراج رمزارز، پس از گذشت پنج ماه از مصوبه هیئت وزیران و با مساعدت مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز آماده بهره‌برداری شد. تمام مالکان دستگاه‌های استخراج رمزارز می‌توانند از روز شنبه ششم دی‌ماه ۱۳۹۹ نسبت به ثبت‌نام و درج دستگاه‌های رمزارز در سامانه مذکور اقدام کرده و ضمن پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، گواهی پرداخت دریافت کنند. این گواهی قابل ارائه به تمام نهادهای مرتبط با موضوع قاچاق کالا خواهد بود.

در این اطلاعیه همچنین ذکر شده که مشارکت در این طرح یک ماهه اختیاری بوده و الزام‌آور نیست، ولی با اتمام مهلت مقرر عواقب ناشی از عدم ثبت دستگاه‌ها در سامانه بر عهده مالک و دارنده دستگاه خواهد بود.

پیش از این در شهریورماه در گزارشی اعلام شده بود که ثبت‌نام فرایند خوداظهاری دستگاه‌های ماینینگ در بهین‌یاب آغاز شده که پس از پیگیری‌هایی که راه پرداخت انجام داد، مشخص شد که این سامانه هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است. حالا بر اساس اطلاعیه انجمن بلاکچین فرصت یک ماهه ماینرها برای خوداظهاری در سامانه بهین‌یاب از امروز آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد.  

منبع انجمن بلاکچین ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.