راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محمود بهمنی: بانک‌ها را تجمیع و کوچک‌تر می‌کنیم

رییس کل بانک مرکزی درباره ساماندهی شعب بانک‌های جدیدالتاسیس اظهار کرد: بانک‌هایی که بی رویه شعب داشتند، شعب آنها را کاهش می‌دهیم تا متعادل شوند و بانک‌هایی که تعداد شعب آنها کم است، ایجاب می‌کند در مناطقی که واحد ندارند، شعب جدید ایجاد کنند.

شعب اضافی را تخته می‌کنیم

به گزارش ایسنا، محمود بهمنی افزود: در مراحل بعدی به سمتی حرکت می‌کنیم که بانک‌ها را تجمیع و کوچک‌تر کنیم. به بانک‌ها بخشنامه شده تا 20 درصد واحدهای خود را کاهش دهند، البته یکسری از بانک‌ها جدیدالتاسیس هستند و 10 شعبه بیشتر ندارند که این بخشنامه شامل آنها نمی‌شود و در بعضی جاها هم که شعبه ندارند، می‌توانند شعب جدید ایجاد کنند.

بهمنی تاکید کرد: اما در مجموع بانک‌هایی که بی رویه شعبه زده‌اند این تجمیع بر روی آنها صورت می‌گیرد زیرا بعضا شعب آنها به 500 و 600 رسیده و غیر استاندارد هستند، از آنها خواسته شده تعداد واحدهای خود را کوچک کنند و در مراحل بعدی به سمت تجمیع برخی بانک‌ها با یکدیگر حرکت خواهیم کرد.

بانک‌های خارجی در ایران

رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین درباره وضعیت صدور مجوز برای تاسیس بانک‌های خارجی اظهار کرد: در حال حاضر اگر کسی درخواست صدور مجوز و مشارکت در تاسیس بانک خارجی داشته باشد، می تواند این موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین درباره برنامه دولت برای چاپ اسکانس 20 هزار تومانی نیز گفت: فعلا تصمیمی برای چاپ اسکانس های درشت از جمله 20 هزار تومانی نداریم و این موضوع از دستور کار خارج شده است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.