راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل پست‌بانک ایران با فعالان جوان حوزه بانکی و اقتصادی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی فعالان جوان حوزه بانکی و اقتصادی با مدیرعامل پست‌بانک ایران با موضوع «آینده بانکداری ایران با تمرکز بر روستاها» برگزار شد.

به گزارش راه پرداخت، در این نشست احمدعلی اشتری‌نژاد، رئیس اداره کل آموزش پست‌بانک ایران، منیره سادات یزدی خواه، کارگزار باجه بانکی روستایی، رضا غیابی، فعال حوزه استارت‌آپ و فناوری نوین، محمود محمود زاده، مدرس دانشگاه و متخصص تجارت الکترونیکی، مهدی شبانی، متخصص بازار سرمایه، فروغ وفایی، فعال و تسهیلگر اجتماعی و رضا قربانی‌، ‌رئیس هئیت‌مدیره راه پرداخت حضور داشتند.

بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک در ابتدای این نشست عنوان کرد: «پست‌بانک ایران مکلف می‌شود به‌عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای در حوزه CT و IT  کشور و همین‌طور بانکداری خرد در مناطق روستایی و کم‌برخوردار فعالیت کند. پست‌بانک تنها بانکی است که دو فضای بازار سرمایه و نگاه سهام‌داری خرد و همچنین نگاه بانک دولتی و ضوابط و مقررات دولتی بر آن حاکم است.»

او در ادامه افزود: «به‌خاطر همین مأموریت‌ها هم پست‌بانک باتوجه‌به گزارش عملیات بانکی سالیانه‌ای مجامع، زیان‌ده بوده است و در ابتدای سال ۹۸ زیان انباشته بانک ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود و با بررسی که در ۲۵ روز اول سال ۹۸ صورت گرفت متوجه شدیم که در همه حوزه‌ها در بانک نیاز به تغییر مسیر داریم.»

مدیرعامل پست‌بانک ایران تصریح کرد: «دستاورد ارزشمندی بود که در سال ۹۸ پست‌بانک ایران موفق شد بالاترین نرخ تجهیز منابع را در سیستم بانکی ایجاد کند و بالاترین نرخ رشد تسهیلات را داشته باشد. این بانک شرکت‌‌های اقماری ندارد و صرفا بر پایه عملیات بانکی خودش استوار است. پست بانک بالاترین درامد را در حوزه بانکی ایجاد کرد و در سه ماهه پایانی سال ۹۸ توانستیم ، ۹۸ میلیارد تومان سود شناسایی کنیم.»

احمدعلی اشتری‌نژاد، رئیس اداره کل آموزش پست‌بانک ایران در ادامه گفت: «اتفاقی که در پست‌بانک ایران می‌افتد آن هم بانکداری عاملی است. در واقع آن چیزی که در حال اجرا و پیاده‌سازی هستیم باتوجه‌به بستر قانونی که وجود دارد و همچنین بستر عملیاتی قوی که پست‌بانک ایران فراهم کرده، در حوزه بانکداری عاملی است.»

او افزود: «در این بانک بانکداری عاملی را اجرا می‌کنیم و درعین‌حال پست‌بانک را در این دگردیسی دیجیتال به سمتی می‌بریم تا بتوان حداکثر بهره‌مندی را در روستاها داشته باشد و این محرومیت‌زدایی به معنای واقعی کلمه در حوزه مالی اتفاق بیفتد. آن چیزی که در بانکداری دیجیتال توأمان با بستری که درحال حاضر در پست‌بانک ایران وجود دارد این است که حضور فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها باعث می‌شود که خدمات به‌واسطه پست‌بانک به روستاییان برسد و به‌راحتی بتوانند از خدمات استفاده کنند.»

در ادامه این نشست هر یک از فعالان حوزه بانکی و اقتصادی صحبت کردند و نظرات خودشان در زمینه بانکداری نوین و همچنین ماموریت‌های پست‌بانک ایران در جهت فعالیت‌هایی که داشته است را ارائه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.