راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امضای الکترونیک در تجارت الکترونیک ایران چه جایگاهی دارد؟

با افزایش تلاش‌های برای توسعه دولت الکترونیک یکی از چیزهایی که بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد امضای الکترونیکی است. در همین خصوص مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های اجرای امضای الکترونیکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و شرکت مخابرات، این زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

باید اشاره کرد که در بخش مالیاتی، صدور اظهارنامه‌های مالیاتی با اجرایی شدن امضای الکترونیکی هم اکنون اجرایی شده است و بسیاری از دفترخانه‌ها امضای دیجیتال را در اختیار تجار، بازرگانان و متقاضیان خدمات الکترونیکی قرار می‌دهند. براساس قانون نیز این امضا دارای پشتوانه حقوقی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهره گیری از امضای الکترونیکی در تجارت جهانی یکی از استانداردها محسوب می‌شود و احراز هویت در فضای مجازی از طریق امضای الکترونیکی صورت می‌گیرد. وی گفت: تجارت الکترونیک در ایران رو به رشد است و زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در بخش‌های بانکی و بیمه‌ای فراهم شده است. جلال افزود: در حوزه نرم افزار، تجارت الکترونیکی ایران دستاوردهای خوبی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.