راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شناسایی هوشمند درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی در حال اجراست

به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین این بانک به تشریح اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با سایت‌های قمار و شرط‌بندی پرداخت.

او بیان کرد:‌ «درگاه‌های بانکی که برای قمار و شرط‌بندی استفاده می‌شوند، هیچگاه به طور رسمی از طرف بانک به این منظور ایجاد و در اختیار قمارخانه داران قرار نمی‌گیرد بلکه با درگاه‌ها، حساب‌ها و کارت‌های بانکی‌ای مواجهیم که توسط گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی اجاره می‌شوند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. 
در واقع معمولاً افرادی که دارای کسب‌وکارهای کوچک هستند به طمع دریافت مبالغ بالا، حساب بانکی یا درگاه خود را در اختیار شبکه‌های قمار و شرط‌بندی قرار می‌دهند.»

محرمیان ادامه داد:‌ «شناسایی سایت‌های قمار و شناسایی قماربازان نیز در دستور کار قرار دارد. به‌عبارت‌دیگر افرادی که مبادرت به قماربازی می‌کنند از طریق تراکنش‌های بانکی شناسایی شده، پس از معرفی به مراجع قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد. تاکنون حدود 20 هزار حساب و درگاه مرتبط با موضوع قمار و شرط‌بندی شناسایی و به دادستانی معرفی و پس از صدور حکم قضایی مسدود شده‌اند.»

همچنین شناسایی هوشمند درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی به‌تازگی عملیاتی شده و در حال اجراست که بر اساس آن این درگاه‌ها در زمانی کوتاه و به‌صورت خودکار شناسایی و معرفی می‌شوند و مسدودسازی آن‌ها به‌سرعت انجام می‌شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.