راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک پارسیان به فرایند تسویه پرداخت یاری پیوست

با فراهم شدن زیرساخت ارائه سرویس‌های مرتبط با خدمات پرداخت یاری، نام بانک پارسیان درگروه بانک‌های پشتیبانی کننده خدمات پرداخت یاری، در سایت شرکت شاپرک درج شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، پرداخت یاری به معنی ارائه خدمات پرداخت و نظارت بر عملکرد پذیرندگان پشتیبانی شده پس از اتصال آنها به شبکه الکترونیکی پرداخت است که از سال 97 با همکاری بانک مرکزی و شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) کلید خورد.

گفتنی است؛ با گسترده شدن فضای کسب وکار و نیاز این حوزه به بستر امن پرداخت، نهاد جدیدی برای تسهیل پرداخت‌های الکترونیک به نام پرداخت یار از سوی بانک مرکزی تعریف شده است که با انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به صورت غیرمستقیم برای این نهاد میسر می‌شود.

در نتیجه پرداخت یار در چارچوب سند تدوینی از سوی بانک مرکزی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک، می‌تواند پرداخت‌های بدون کارت از جمله پرداخت های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه را برای پذیرندگان خود انجام داده و سپس به شبکه شاپرک ارسال کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.