راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیحات کارگزاری فارابی در خصوص شایعه هک شدن اطلاعات این کارگزاری

یک هکر روز گذشته ادعا کرده بود که کل بانک اطلاعات کارگزاری فارابی را به فروش گذاشته است. هرچند فارابی طی انتشار اطلاعیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که هکی رخ نداده و این ادعا جعلی است.

این اولین بار نیست که شایعه هک شدن اطلاعات کارگزاری‌ها منتشر می‌شود. اردیبشهت‌ماه امسال نیز که بورس در روزهای طلایی خود به‌سر می‌برد، شایعه‌ای مبنی بر هک شدن اطلاعات ۱۱ هزار نفر از کاربران کارگزاری آگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

حالا نیز که بازار سرمایه پس از افت‌های چندماه دوباره در حال جان گرفتن است، هکری مدعی شده که کل بانک اطلاعات کارگزاری فارابی را با قیمت ۳ بیت‌کوین برای فروش گذاشته است.

اما کارگزاری فارابی با انتشار اطلاعیه‌ای به‌صورت رشته توئیت در توئیتر این ادعا را رد کرده و توضیحاتی درباره آن ارائه داده است.

در اطلاعیه فارابی آمده که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به‌طور مستمر با انواع تهدیدهای امنیتی روبه‌رو هستند. کارگزاری فارابی نیز در روزهای اخیر پس از دریافت یک ایمیل مشکوک با محتوای باج‌گیری سایبری، ضمن بالابردن سطح هشدار امنیتی در تمامی زیرساخت‌ها و سامانه‌های شرکت و بررسی تمام احتمالات موجود اقدامات پیشگیرانه شامل «اسکن کامل برای پاکسازی بدافزارهای احتمالی و ایمن‌سازی شبکه داخلی و بازنشانی تمامی دسترسی‌ها»، «ایجاد محدودیت شدید بر روی تمامی سرورهای شرکت»، «بررسی و پاکسازی تمامی کدها و اسکریپت‌های مخرب» و «انتقال سرورها و فایل‌ها به سرور جدید و ایمن‌سازی شده» را در دستور کار قرار داد.

کارگزاری فارابی اعلام کرده که تصاویر اوراق هویتی منتشر شده در فضای مجازی، هیچ ارتباطی با مشتریان کارگزاری فارابی ندارد. اسامی برخی افراد نیز در اطلاعات ادعا شده دیده می‌شود که صرفاً مربوط به بخشی از پیامک‌های ارسالی کارگزاری توسط یکی از اپراتورهای ارسال انبوه پیامک است و ارتباطی با حساب کاربری سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی (فارابیکسو) ندارد.

آنطور که در این اطلاعیه آمده، هیچ‌کدام از مدیران و اعضای مجموعه کارگزاری فارابی پاسخی به باج‌گیری‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز نداده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.